Gå til innhold

Hvordan holde kynnere/masrier ved like??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt skikkelig diare i tre dager nå. Får da kraftige kynnere også. Men når magen roer seg forsvinner kynnerne også. Vil så gjerne at de skal fortsette og sette igang fødselen på alvor. Noen med gode råd/tips? Har noen erfaring med at fødselen startet med diare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diare sies å være et godt tegn. Ellers bør du bare prøve å slappe av hvis det er kynnere du har. De vil uansett ikke ha noe virkning på livmorhalsen.

Skrevet

Jeg tømte magen natta før riene starta sist.

Når jeg hadde omgangssyken nå da jeg var i uke 35 så ringte jeg legen og de sa at det værste som akn skje er at jeg skulle gå i fødsel pga det.

Skrevet

Hmm, nå er det mulig jeg har misforstått her. Er førstegangs og ganske uviten i dette faget, men trodde at kynnere hadde en innvirkning på livmorhalsen og gjorde den mer moden jeg?????

Skrevet

Kynnere "trener" opp livmor til fødsel, men har dessverre ingen virkning på åpning av livmorhalsen.

Det er selve riene vi får ved fødser, som gjør at livmorhalsen åpner seg fra det vanlige på ca 0,5 cm åpning til 10 cm åpning som gjør at barnet kan ploppe ut.

Skrevet

Min jordmor mente at kynnere hjalp å modne, og hvis en har mye av dem kan en være heldig at fødselen går kjapt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...