Gå til innhold

Hvem har rett til å avgjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, en pappa her faktisk. Har et barn på 2 år, jeg har henne annenhver helg mens mammaen har resten.

Barnet har vært sykt i flere dager, feber og forkjølelse, så mammaen måtte ta fri fra jobben. Hun er langt i fra toppform ennå, og mammaen nektet å ta flere dager fri. Jeg tilbød meg å ha henne hjemme noen dager, selv om det ikke var mine oppsatte dager. Men det var uaktuelt, for mammaen mente at hun hadde bedre av å være i barnehagen. Men så ble jeg oppringt av barnehagen, bedt om å hente henne fordi mammaen ikke var å få tak i. Hun tok ikke telefonen, og det var tre timer siden de prøvde å ringe første gang. Så jeg hentet henne, tok henne hjem, og hun var skikkelig dårlig. Men jeg fikk nettopp en rasende mamma på døren, hun var dritsur fordi jeg hadde hentet henne utenom avtalt tid. Hun tok barnet og gikk, så jeg vet ikke hva de hadde sagt i barnehagen.

Men det jeg lurer på da; når jeg bare er helgepappa, har jeg lov til å bestemme at jeg skal ha henne hjemme når hun er syk, når ikke mammaen vil? Gidder ikke å innkalle til familievernkontoret for så lite, men kan vel bli nødvendig om vi ikke blir enige..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjorde det eneste riktige.

Snakk med moren, hun må vel innse dette selv eller driver hun muligens med en form for hevnaksjon på deg (at du ikke skal se barnet uten om avtalt tid åkkesom)?

Skrevet

Jeg hadde uten tvil i mitt sinn innkalt til møte.Den der oppførselen der hadde jeg IKKE tolerert.I tillegg hadde jeg ringt barnehagen og forklart situasjonen.

Noen mødre er bare helt idioter.Tror de eier barnet.

Viss mammaen ikke vil ta seg av sitt syke barn så må barnevernet inn i bildet da viss ikke du får lov.

Hilsen en mamma.

Lykke til videre i kampen.

Skrevet

Huff, hun burde da vaere glad til at du er flink til aa stille opp for datteren deres :( Men hun har kanskje daarlig samvittighet. JEg har ikke noe svar, men gjetter paa at det er noe dere maa bli enige om, men det maa da vaere bedre at hun er hjemme hos deg enn i barnehagen naar hun er syk!

Skrevet

Barnehagen mine går i nekter å ha syke unger så at barnehagen skal ha henne er ingen utvei iallefall..

Skrevet

Så flink du er!

Pappa`n til mine unger har ikke barna i helgene sine en gang han hvis de hangler litt og er forkjølet eller syk. Greit nok ikke å flytte på ungene hvis de er superdårlige, men det får jammen være grenser sier nå jeg.

Du burde snakke med mora til datteren din å be henne være tilgjengelig pr. tlf. etc. da hun vet ungen hennes er syk og i barnehagen. Stakkars unge sier nå jeg som blir sendt i barnehagen når hun er dårlig.

Skrevet

Synes absolutt at du gjorde det riktige. Ungene skal ikke i barnehagen når de er syke, stakkars dem, og jeg synes det var veldig dumt og barneslig av barnets mor å nekte deg å ha barnet... Ta deg en prat med henne om det, og evnt inkall til samtale!

Makan!!!

Skrevet

Jeg synes du gjorde det riktige. Når sønnen min er syk og jeg ikke kan være hjemme med han av en eller annen grunn er det veldig naturlig for meg at han er hos pappan, det er i det store og hele veldig naturlig at pappan stort sett får ha han hver gang han spør om å ha han utover samvær, hvorfor ikke liksom. Du er like mye forelder som mamman så dette var virkelig teit av henne å blåse seg opp over, ungen deres har det bedre hos deg enn i bhg når hun er syk.

Skrevet

Er skremmende å se hvor lite en far har å si når det gjelder sine egne barn.Vi lever i år 2008,og jeg fatter og forstår ikke hvorfor fedrene har så lite de skulle ha sagt.Hvorfor har det seg sånn at en mor skulle være så mye bedre egnet til å ha barnet enn faren?

Jeg syns du gjorde det rette,stakkars barn sier jeg bare.Rart hvor hysteriske folk kan bli når det gjelder penger.Dette var vel ikke helt innenfor temaet,men kjenner jeg blir provosert over sånn oppførsel.Syns dere skulle prøvd fått snakket sammen og gjøre avtale om hvordan dere evt kan gjøre det hvis barnet blir syk flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...