Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Nå i sommar fant jeg og sambo ut at vi ventet barn :-) Lykken var stor, det var ikke planlagt, men veldig velkomment fordet ! Men brått forandret det seg... Nå er jeg 11 uker på vei, alt er ett HELVETTE ! Jeg har blitt et monster, han får ikke gjøre noe, han får ikke dra på trening, han får ikke dra på besøk til andre, han får ikke besøke sin egen mor ! Og han er drittlei, og det samme er jeg...Men det som er det rare, jeg orker ikke trynet hans fortiden, men alikevel må jeg ha han sammens med meg...Han har ikke fått ett kyss på 4 uker ca... Han blir også veldig sur for tiden..Men det er vel pga meg ? Jeg får så vondt av meg selv ! Jeg er drittlei av og gå gravid...Jeg har spydd siden uke 6, og vært konstant trøtt og svimmel ! Jeg vil ikke ha barnet lenger, jeg vil bare ha det bort..Jeg var på vei opp til legen istad, men sambo dro meg inn i huset igjen... Jeg griner hver eneste dag, alt er ett ork..Og i tilleg går jeg skole så jeg kan ikke/ vil ikke sykemelde meg ! Er det noen som har tips og komme med ? Jeg orker snart ikke mer
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Få deg en lege time og be om hjelp.Det høres ut som du har fått en depresjon opp i alt sammen. Prøv og la han få gå ut en kveld, legg deg på sofaen se tv og gjør ikke noe. Har selv vært gjennom dette flere ganger selv.Det blir bedre, kanskje mister du kvalem ellerede om ei uke. God bedring og klem.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Vil bare gi deg en klem og si at det roer seg etterhvert. Mye som blir endret,du må bare ta deg tid. Var også ei skikkelig drittkjerring i starten av svangerskapet. Men det gikk seg til etter noen måneder. Du angrer aldri når barnet har kommet til verden:)Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Dra hjem til mamma eller en venninne ett par dager. Si du har behov for å tømme deg. Skrik, skrål, vær negativ, grin FÅ DET UT. Så Tar Du Deg Sammen!!!!!!! Reis hjem til sambo og ha en rolig fornuftig samtale, der du forteller hvordan du har det og beklager for en drittsekk oppførsel du har vist. Ta kontakt med familiekontoret/helsesøster/lege eller andre instanser for oppfølging og samtale. Ta sambo med deg. Det er fryktelig slitsomt for mange å være gravid, det er også slitsomt å være småbarnsforeldre. Gjør noe med situasjonen nå.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Det høres ut som om du har en depresjon. Så jeg vil anbefale deg at du tar kontakt med lege for å få deg hjelp. Det er slitsomt å være gravid, og det skjer store endringer både fysisk og psykisk. Ofte er første termin den verste, og ting vil kunne se lysere ut snart. Mange opplever at de ikke orker fysisk kontakt med mannen sin i deler av graviditeten, det er helt normalt. Men du kan ikke straffe mannen med husarrest fordi du er gravid. Du må la han trene, treffe moren sin og andre mennesker. Det er ikke rart han blir sur når du bestemmer at han må være hjemme hos deg hele tiden. Ønsker deg lykke til med svangerskapet. Klem til deg.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 For meg var de foerste ukene av svangerskapet et sant hormonthelvete. Prat med samboeren din, saann at at han vet hvordan du har det, og kanskje han burde vaere med paa forste kontroll hos lege / jordmor. Jeg tror humoersvingninger er ganske vanlig, men det roer seg snart :-)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Tusen takk for svar Skal til jordmor på fredag..Skal ta det opp med henne da Har prøvd og forklart sambo at det er hormoner...Men han sier bare at alle andre har vært gravide før meg, og da skal jeg også greie det uten og være en sur drittkjærring ! Og han har jo rett i det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå