Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Synes det er alfor mange innlegg om blødninger, slim/gørr og rosa utflod på barnimagen.no. Uansett hvor jeg går er det alltid noen som blør. Gikk over til 2.trimester i dag, overlykkelig over å bli ferdig med de første 3 mnd. Det første jeg ser når jeg kommer inn der er ei som blør. Det er egne forum for abort, blødninger osv!!! JA, jeg vet at 1.trimester er vanskelig for mange, men god damn it!!! Ingen oss inne her VET om dere mister eller ikke. ALLE bør vite at de skal kontakte LEGE og ikke skrive innlegg på 1.gangsdebatten. Det er ingenting JEG kan gjøre for å hjelpe dere som blør og mister. Jeg har mistet 2 ganger selv, sånt skjer. Jeg orka ikke å informere forumet om det. Da var det over for min del! Jeg vet jo at innerst inne så gir alle en god faen. Tar jo 2 kalorier å gulpe opp noen "sorrykommentarer" eller "det var leit kommentarer". Og hvis alle bare gidder å dra på rett forum, og lese det som er skrevet før der inne, så ser dere at det er 100 som har spurt om det samme før. Det blir for dumt å gjenta budskapet så jævlig...blødning er normalt i noen tilfeller, blodkar sprekker, kontakt lege, ønsk deg UL, sjekk det ut...lykke til..bla bla bla bla bla. Jeg vil at dette skal være en side hvor jeg føler glede av å komme innpå. Noe som kan løfte meg og tenne glede i meg over det som skjer. Jeg går på 2.trimester, kostholdsdebatten, skravlesiden osv. Jeg søker til koselig lesestoff, så jeg skal innrømme at jeg blir mektig irritert over å finne misplasserte blødningsinnlegg overalt hele tiden. Ufrivillig abort, prov abort, sen abort, vi mistet vår baby, mistet gravid på ny....det er jo tusenvis av abortforum!!! Bruk de rett! Det mener jeg!!
Lillemus&mamma'n Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Er igrunnen litt enig med deg, jeg, opsi. Alle er jo redde for at det skal skje noe den første tiden, og sånne innlegg synes jeg gjør det enda vanskeligere. Mener ikke å være slem og kjip med de som mister, men jeg håper at dersom det skjer meg, så velger jeg "rett" forum dersom jeg har behov for å snakke med andre om det.
Thessa og Bebbis Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Skjønner hvor du kommer fra, absolutt. MEN... Det er faktisk mulig disse som "syter" og faktisk er redde har skravlet masse med folk på 1. trimester sidene i forveien. Jeg hadde opprettet meg mange skravle"venner" på 1.trimester og da jeg mistet skrev jeg et "ha det bra og lykke til videre innlegg" som faktisk folk ble provosert av. Jeg personlig dreit i det, og ble ikke lei meg eller støtt på noen måte. Satt faktisk VELDIG stor pris på de jeg hadde snakket med om det meste de siste 11 ukene i den perioden. Og deres "oppgulpede" ord som du kaller det betydde faktisk jævlig mye i den perioden hvor jeg følte at ikke så mange forsto meg. Og tro det eller ei så er det svert lite aktivitet på disse abortforumene (bank i bordet) Selvfølgelig, blør man, kontakter man lege hvis man har litt vett i hue. Det samma kan irritere meg, når folk opplever ting som er fryktelig unormalt og faktisk kan være starten på en abort så setter du deg ikke ned og skriver innlegg lissom. Da ringer man gjerne en lege. MEN, uansett. Jeg skjønner deg. Men det er nok ingen som bevisst legger ut blødning innlegg for å gjøre andre nervøse eller irritere folk. De er sikkert vettskremte og lite opplyst og trenger noen oppdiktede ord. Uansett hvor falskt du mener det er, så kan det faktisk hjelpe andre. Og som sagt det er ytterst sjeldent du får svar på abort sidene. synes JEG ihvertfall.
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 10. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2008 Selvfølgelig finnes det gråsoner. Hvis man ønsker å prate om det som har skjedd, gå inn i aksept og komme over det, finnes det jo mennesker på dette forumet som gledelig prater om det! All respekt. Men jeg er et rart dyr:) Jeg synes innlegg som: "Jeg blør!! Mister jeg??", "Kommer rødt slim i trusa, oh my god, hjelp meg"..osv er JÆVLIg irriterende:) Spesielt når det havner på forum som ikke har med abort å gjøre. at det ikke er aktivitet på abortforumene synes jeg er ille rart. hvis de hadde blitt brukt riktig, hadde de vært sprengt. Tror rett og slett det er for mange forum her inne. det er rett og slett for vanskelig for enkle sjeler å finne sin plass...
Gjest Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Strengt tatt så er jo dette også et barnutavmagen-nettsted da. Folk er jo her fram til ungene plopper ut etter 9 måneder. Har ennå tilgode å se noen som IKKE har kommet ut
Thessa og Bebbis Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg skjønner deg Opsi... :-) Da er vi enige!
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 11. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2008 Jajaja, Turbotrollet! Hvis du hadde giddet å lese mer enn overskriften hadde du jo sett at det var barnutavmageniformavabort jeg snakket om. Da er det offisielt TO typer innlegg som irriterer meg: 1) Jeg blør 2) Jeg vil så gjerne kicke HI's ass på dette innlegget, men jeg har ikke noe saklig å komme med, så derfor føder jeg er stinkende drit ut av munnen og ned på tastaturet.
suski22.12.08 Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 UENIG FORDI: Hmm skjønner at du ikke vil ha alle disse abortinnleggene rett i fleisen nonstop. Har selv mistet to ganger jeg da, og det er jo ikke noe man har lyst til å bli minnet på hver bidige dag. Pa den annen side: hva skal man så legge ut på 2. trimester? Det finnes jo forum for ALT, ikke bare aborter. Kan jeg ikke legge ut innlegg om vekta mi siden det er forum for spiseforstyrrelser, hvilken barnevogn skal jeg kjøpe (det finnes da utstyrsdebatt), navnevalg skal jeg holde på navnedebatten osv. Nei, jeg mener at ting men generelt er opptatt at på 1. trimester, 2. trimester osv kan legges ut der jeg, selv om det finnes mer egnede forum. Man kan ikke si at navnespm, barevognspm, bekkenløsnspm, tvillingspm og sånn ikke kan legges ut der bare fordi det fins eget forum! Da blir trimesterdebattene fort veldig tomme gitt! og abortspm fortjener ingen spesialbehandling herunder :-)
Gjest Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Ikke bare DE innleggene som irriterer meg... men 1) Hva skal dere ha til middag idag? (ja, man kan vel få litt tips innimellom... men likevel) 2) Hvor mange dager igjen? (hvem gidder egentlig lese disse trådene) 3) Kan jeg være gravid??? (nei, det vet vi ikke før du har tatt en TEST) 4) Kan jeg spise gulrotkake? Det er jo tilfeldigvis Philadelphiaost på den... og ost er jo skummelt (ARG!!!!) 5) Hvilken stelleveske må man ha? (ta den du liker best da vel. Må da vel ha egne meninger??) 6) Hvilken vognpose må man ha til vinteren? Så er ikke bare disse "jeg blør" trådene som er irriterende nei
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 11. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2008 Når innlegg er av en slik hyppig karakter at det gjentas til det kjedsommelige, bør det henvises til et mer passende forum. Det samme med barnevogner, bekkenløsning, kosthold etc.. Hadde det kommet 20 spørsmål om den samme barnevogna i løpet av noen dager, hadde jeg bedt hovedinnleggerne om å få ut fingern og lese det som allerede er skrevet, eller gå inn på utstyrsdebatten. Når det gjelder spontanabort, er dette et tema i en egen klasse. Dette handler om svangerskap som går til grunne, altså direkte knyttet til den største frykten til en gravid kvinne. Det er skrevet sååå mye om dette temaet overalt på forumet, på helsedirektoratets sider osv osv. Og jeg mener det er unødvendig å klistre slike innlegg overalt på alle forum. Det du sier i det første avsnittet ditt summerer ganske godt opp hovedårsaken til at mange helt ser til at blødningsinnlegg forblir der de hører hjemme.
suski22.12.08 Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Ja jeg er helt enig med deg i at jeg helst vil slippe annet enn faktisk legitime spørsmål. Blir shitlei sånne "blør litt mer nå enn for 2 timer siden, hva gjør jeg". Men igjen er det bare en refleksjon av hva folk faktisk er mest opptatt av i 1.trimester. Mine aborter skjedde før jeg "fant" BIM så jeg har aldri lagt ut sånne innlegg selv, men jeg må innrømme at faren for SA/MA var det jeg var aller mest optatt av i 1.trimester, dog ikke ANDRES SA/MA. Gidder ikke klikke på dem engang, er jo samme innholdet hver gang. Men igjen, det bare reflekterer det vi er aller mest opptatt av i 1. trimester.... Blir skikkelig irritert over å se 5. innlegget som ei dame legger ut om aborten sin da. Nok er nok liksom, det syns jeg folk kunne spart seg for. Så jeg skjønner meninga di veldig godt (Fy fader jeg er dårlig krangleant altså)
Oj, en baby!! :-) Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Kan ikke annet enn å si meg helt enig! Alt for mye repetisjon og gnål på samme temaer. Mange av innleggene får meg til å lure på om avsenderen er totalt uselvstendig / umoden når vedkommende ber om respons på de mest banale ting.
Mammahjertet Skrevet 13. september 2008 #13 Skrevet 13. september 2008 Å være redd for at noe skal skje er like mye en del av graviditeten som alt annet. Kanskje er den som skriver selv bare ute etter å høre om de som har blødd, og som det har gått bra med, og disse finner du faktisk ikke inne på abortforumet. Før du vet at det faktisk er en ma eller en sa hører man jo strengt tatt heller ikke til på det du kaller abortforumene. Inntil man vet at man faktisk har abortert er man fortsatt gravid, og hører derfor til på trimesterforumene. Det er heller ikke alle andres oppgave å skåne sarte sjeler for den virkeligheten som finnes. Hvis du ikke tåler å høre om aborter på første trimester så sier jeg lykke til til deg når du kommer til tredje trimester og må høre om de som mister fullbårne babyer i magen, på vei ut eller rett etterpå. Dette er like mye en del av hverdagen for gravide som at man har kjent det første sparket. Hele poenget med forumet er jo at man skal få dele gleder og bekymringer. Etter min mening er det du som har et problem dersom du ikke kan takle livets realiteter. Ingen tvinger deg til å lese inne på forumet hvis det blir for mye for deg!
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 13. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. september 2008 Du er jo idiot du. Heheh. Her har det ikke være diskutert hvor vidt SA/MA er en realitet eller ikke... verken i 1. 2. eller 3.trimester. Hadde du gidda å lest hva som er skrevet tidligere nedover her, hadde du sluppet å drite deg ut. Hvis du vil begrave deg selv i innlegg om aborter, blødninger, dødfødsler osv. bare fordi du skal "omfavne realiteter", istedet for å kose deg med svangerskapet og fokusere på det positive, så be my guest. Jeg derimot, vil helst slippe.
<3 mine søte små<3 Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 Kansje det er du som burde ta et lite opphold fra BiM? Alle har da rett til å dele sine erfaringer,eller mangel på erfaringer. Hvis det er en sjel som lurer på hva noe kan være. om det er andre som har opplevd det samme... så må en få lov til det... det er helt normalt å være engstelig å redd.. du sier du har mistet selv??? så hvorfor angripe folk som er redde for å miste? kansje du skulle fjerne bjelken forran dine egne øyne, før du ser flisen i andre sitt??
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 15. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 15. september 2008 Det er ikke annet enn blødningsinnlegg snart...så det er nok av erfaringer fra før, om man gidder å lete...Dessuten synes jeg folk burde ha seg til legen istedet for å skrive innlegg her når de begynner å blør. Jeg sier ikke at folk "ikke skal få lov" til å skrive det de vil, jeg sier bare at jeg er drittlei blødningsinnlegg. Jeg skjønner jo sjøl at dette aldri vil ende. Det å gå gravid handler jo tydeligvis kun om bekymringer og spontanaborter. Jeg DRITER i om alle dere andre ikke deler samme mening. Men slik jeg har forstått er jeg ikke den eneste med denne meningen. Så da kan alle overdramatiske og altetende gravide bare skrive så mye de vil om blod og abort, og gjenta gode råd i det uendelige, så kan jeg og mine snakke om mer hyggelige ting.
Thessa og Bebbis Skrevet 15. september 2008 #17 Skrevet 15. september 2008 Vet du hva? Jeg er faktisk litt irritert nå. Over at du faktisk kan irritere deg over noe sånt! Jeg sa jeg var delvis enig med deg, men jeg tar det tilbake! Sorry, men nå skal du få høre noe du ikke vil høre!!! Nå blør jeg! Jeg har ringt legevakten og de kan ikke gjøre en DRITT, enda så mange komplikasjoner jeg hadde sist! I tiden frem til jeg får kommet meg til legen imorgen hadde det kunne vært allright om jeg kunne luftet hodet mitt på barnimagen UTEN å ha dårlig samvittighet ovenfor deg! Og som sagt, jeg får ikke svar på abortforumene ERGO om du ser et blødnings innlegg fra meg på en av "dine" sider får du for guds skyld ikke bli så forbanna at du sprekker!
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 15. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. september 2008 Du skrev du var delvis enig med meg tidligere, men nå når du blør blir du plutselig irritert på innlegget mitt??!! Hykleri eller vel ikke bedre enn noe annet? Det sier jo bare litt om deg det, du skal ikke tåle den urett som ikke rammer deg selv. (Sier jo seg selv at legevakten ikke kan gjøre noe fra eller til hvis noen blør, ingen kan forhindre at det skjer eller gjøre noe for å stoppe blødningen etc. Det er det som er det jævligste med det hele, men det virker ikke som enkelte skjønner det. Kall meg gjerne ufølsom, jeg selv kategoriserer meg bare som realist. Jeg aksepterer naturen som den er, og synes det blir for dumt å skrive min klagesang til en gjeng ustabile kvinnfolk på internett. Visste jo at det var delte meninger om denne saken, det var kanskje derfor jeg la tråden til Krangleforum;)
Thessa og Bebbis Skrevet 15. september 2008 #19 Skrevet 15. september 2008 Ja, dette er hykleri! Dumme, dumme.... Skulle til å skrive ett innlegg da jeg kom til å tenke på tråden din og faktisk i et sekund følte meg slem. Det var DA jeg fant ut hvor dumt det du sier høres ut! Hvorfor i HELVETE skal folk som er redde, har spørsmål og trenger litt omtanke føle seg ansvarlig for at sånne folk som deg syns det er forferdelig at det ikke blir lagt på "riktig forum" Synes nesten litt synd på deg, at du henger deg opp i noe sånt. Det sier jo litt om hva hjertet ditt er laget av. Det at du ikke vil skrive din klagesang til en haug ustabile kvinnfolk på internett får være ditt jævla problem. Skjønner egentlig ikke hvorfor du er her inne og skravler hvis vi alle her inne er usabile kvinnfolk, men det får også være din sak. Nyt din normale graviditet du, og som realist skjønn at ikke alle er like perfekte som deg og ikke planlegger hvor de skal skrive innleggene sine.
Mammahjertet Skrevet 15. september 2008 #20 Skrevet 15. september 2008 En realist som ikke tåler livets realiteter... Morsom du gitt!
*Darkspotted* Skrevet 15. september 2008 #21 Skrevet 15. september 2008 hvis du har så stort problem med det andre føler de vil snakke om så la vær å gå inn på tråden!!! det er ikke så vanskelig. hadde du blitt så glad når du får vite at siden der du kunne snakke med andre som kanskje har vært i lignende situasjon eller som kan hjelpe ikke liker å se overskriften på tråden? at de ikke vil svare for det er noen andre som har spurt om det samme før? det er en idiotisk holdning. det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. folk kommer her for å få trøst, kunnskap og venner.og på grunn av noen spm du syns er altfor normale (og er viktig for de som spør) så skal de slutte med det. jeg kan si innlegget ditt er altfor vanlig og ikke verdt å lese. du rakker ned på andre og følelsene deres. det er hyklerisk. jeg håper ikke noen gidder å lese dine innlegg for det er mest sannsynlig noen har sagt eller spurt om det samme før!
*Darkspotted* Skrevet 15. september 2008 #22 Skrevet 15. september 2008 til opsidesi : ustabilde kvinnfolk på nett? har du som mest sannsyklig ikke kjenner en brøkdel rett til å komme med denne kommentaren? NEI! men skal du ha den meningen så husk at du går under den kategorien ustabile kvinnfolk!
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 16. september 2008 Forfatter #23 Skrevet 16. september 2008 Hvorfor i helvete FORVENTER dere at alle skal ta del i andres smerte? Og så blir dere sure når noen sier de faktisk ikke er interessert?!! Dere har tydeligvis et sett med forventninger til andre mennesker som ikke henger på greip! Så våger dere å bli fornærmet når disse ikke blir tilfreddstilt!!?? Dette gjør meg bare mer FORBANNA. At en gjeng overdramatiske sutrekjerringer skal fortelle meg hva jeg skal respektere og ikke. Og ikke minst, fortelle meg hva som er rett og galt?!! At jeg tåler realiteter eller ikke er jo helt usaklig. Jeg tåler MYE. Men jeg oppsøker ikke problemer og sorg. Det er kanskje her vi mennesker er forskjellige. Dere ser på meg som dårlig fordi jeg ikke ønsker å involvere meg følelsesmessig med folk som aborterer, please. Det der er sirkus. Helt ut av en annen verden.
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 16. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 16. september 2008 En annen sak: Jeg er fullstendig inneforstått med at dette er et forum for kvinner som vil dele erfaringer og tanker osv, og snakke med andre i samme situasjon. For å systematisere dette er barnimagen.no sitt forum oppbygd og delt inn kategorier. På denne måten blir det enklere å skrive innlegg om et emne, der det er flere som deg. ALTSÅ!!! Arrester meg om jeg tar feil: Her er temaene kategorisert, slik at det skal være enkelt å finne rett plass til rett innlegg. Så skyt meg gjerne, men jeg tror hele ideen med forumet er å finne sin likemann ved å søke til riktig forum.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #25 Skrevet 16. september 2008 Jeg lurer egentlig bare på èn enkelt ting - til dere som er så oppgitte over "dumme" spm.. HVA skal "de dumme" spørre om da? Har dere noen fasit over hva folk KAN spørre om, og hva som ikke blir for dumt i deres øyne. Våkn opp, bli vokse! Hjelpe meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå