Gå til innhold

Blodprøve og svangerskapskløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klødd veldig mye de siste dagene, og i dag var jeg hos lege for å ta en blodprøve i forhold til det. Noen andre som har tatt denne, og vet hvor lang tid det tar før vi får svar??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klødde som en gal forrige svangerskap og fikk blodprøve pga det. Tror det tok en uke før jeg fikk svar. Og da viste det seg at jeg hadde forhøyede leververdier. Men de var ikke så høye at det ble gjort noe... Skal nok litt til tror jeg fordi det er visst vanlig at gravide har forhøyede leververdier. Det gikk i hvert fall fint med meg, selv om jeg rispet meg til blods innimellom og trodde jeg skulle bli helt sprø, hehe!!

Skrevet

Tar man prøven på sykehuset tar det ca fem timer, men hos min lege tar det ett til to døgn å få svar. Forhøyede lever prøver er helt normalt hos gravide og er helt ufarlig for babyen, men man må følge med gallesyren, Ved forhøyede gallesyre skal man følges ekstra opp. Men mitt råd til deg er at du følger med at gallesyre faktisk blir tatt, det er ofte fastlegen ikke vet mye om svangerskapskløe.

Skrevet

Tok en titt på blodprøveskjemaet, og så at det sto gallesyrer der, heldigvis :) Håper svaret kommer snart da, at det ikke tar en uke. Vet egentlig ikke om det var vits i å ta prøven heller, da jeg har termin om to dager. Men hvis den er veldig forhøyet kan det vel kanskje være jeg ikke skal gå så lenge over.. Håper bare kløen kan gi seg litt, for jeg holder på å bli gal!

Skrevet

Jeg snakket med svangerskappoliklinikken i dag, og de anbefalte hvitvask som man får kjøpt på apoteket. Har ikke fått prøvd det selv enda, så vet ikke om det hjelper, men verdt å prøve iallefall.... Blir jo små gal av den kløen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...