Gå til innhold

Til dere med barn fra før....ang klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøper dere klærne til barna?

Så på God Morgen Norge i dag om at klestrenden blant barn har blitt endret i takt med at vi har mer penger å kjøpe for. 4 åringen som var med på tven, hadde på seg en kjole idag som mor mente godt kunne bli brukt i barnehagen OG hvis hun skulle i bursdag..... En kjole du kan bruke i bursdag, er ikke den litt for fin til å bruke i barnehagen?? Der søler de mat, drikke, er ute å leker i både sand og vann. Har selvsagt regnklær på hvis det er bløtt osv, men så fint som det er nå, er det ofte at de bare har de vanlige klærne på se ute også.

Er det bare vi som tenker litt praktisk i forhold til klær, pris og behagelighet? Jeg kjøper klærne til jenta vår hos HM, Cubus og de "vanlige" klesbutikkene, ikke noe dyre greier, men fint likevell...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to jenter og venter nr tre. Alltid handlet trofast på H&M jeg og kommer garantert til å fortsette med det.

Liker både kvaliteten, stilen og utvalget.. og ikke minst prisen!

Skrevet

Hei :)

Jeg er også HM fan.... har en gutt fra før og venter en til. Syntes prisen på tøyet har mye å si.... også liker jeg både kvalitet og utvalget :)

Skrevet

Jeg kjøper klær jeg synes er fine uavhengig av hvilket merke det er :)

I barnehagen går det stort sett i hm, men hun har litt dyrere ting der også som hummel joggis for eks.

Jeg er svak for franske barneklær jeg da, og det får man ikke hos billigkjedene :) men sånne klær har hun IKKE på seg i barnehagen..

Babytøy kjøper jeg aldri på hm eller lindex, synes ikke de har fine ting til de aller minste, og babyer sliter jo ikke klær på samme måte heller så det gjør ikke noe å legge litt mere penger i det.

Skrevet

Jeg har en jente på 1,5 og jeg handler stort sett bare på HM.

(Noe fra de andre "billigkjedene" + name it. )

Synes hm er helt supert! Er ikke så veldig "spjåkete" av meg, og der finner jeg mye helt enkle, ensfargede ting i god, myk bomull. Det er billig, men holder likevel god kvalitet. Har til gode å slite ute noe ennå hvertfall. Og ikke minst; Alt kan vaskes på 60 grader. Har aldri opplevd at noe farger av, så her går alt av klær til lillemor på én vask. Veldig praktisk.

Etter at hun begynte i barnehagen, har hun aldri kunnet bruke et plagg mer enn én gang. Det blir skittent. Og skulle det komme flekker som ikke går bort, og plagget må kastes, så er det jo bedre om det er en bomullsbukse til 79,- enn en dyr merkesak til 499,-....

Å kjøpe merkeklær til (små) barn syns jeg personlig er meningsløst, men det får nå folk gjøre som de vil...

Skrevet

...jeg mente selvsagt at plagget brukes bare én DAG, ikke én gang. Før det vaskes.Kaster bare det som er fullstendig "nedsyltet" av flekker som ikke går bort.

En liten flekk her og der bryr jeg meg ikke om. Lillemor er som oftest full i prim fra topp til tå en liten halvtime etter at barnehagedagen har begynt likevel...

Skrevet

Det er fint å se at flere tenker som meg:)

Her går også alt i samme maskin....veldig praktisk.

Jeg har ei venninne som er fadder til et barn. Mor der i huset hadde gitt beskjed til alle om at klær måtte de ikke kjøpe på HM og andre vanlige kjedebutikker...hun vil ikke at gutten skal gå i samme klær som alle andre...

Skrevet

Huff, nei. Tenk å komme i barnehagen med lik genser som en annen. Så pinlig for de stakkars små......

Skrevet

FruMamma med nr 2:

Hehe, nei. Som om barn ikke skulle synes det var stas å gå i like klær da! ;) Og tenk om man skulle måtte skrive på merkelappen med tusj for å unngå å rote bort tøy! Åfysjamei! ;)

Men for å svare HI:

Pjokken vår går i nameit/ h&m/ lindex inneklær på barnehagen. Funker fint og ikke noe problem med flekker eller slitasje.

Skrevet

Hehe, det var jeg som skrev hovedinnlegget også:)

Skrevet

Aha, nå så jeg det. Ikke helt med i gjerningsøyeblikket :)

Skrevet

Du er unnskyldt:)

Gjest MariRari
Skrevet

Jeg elsker å kle gutta mine i dyre, fine og morsomme klær. Hadde jeg hatt tid og penger nok kunne de sikkert bare hatt dyre, danske merkeklær i skapet.

De har også klær fra HM og SparKjøp (ok da, SK er gaver fra tanter...), jeg er ikke egentlig SÅ nøye på det altså. Men merker jeg er litt allergisk mot Cubus og og Kappahl, men bare fordi jeg sjelden finner noe jeg liker der. Har også vært uinteressert i Lindex, men der har de jo faktisk fått inn litt artige saker nå.

Nå er vi også i den heldige situasjon at vi har familie i utlandet som sender litt annerledes ting i ny og ne.

He he, merker jeg har et snev av de holdningene dere over her fordømmer. Jaja, jeg står for det.

Jeg er ikke redd for å sende de kostbare plaggene i barnehagen, jeg mener barns klær er til for å brukes. Men skiller helt klart mellom barnehage og bursdag.

Skrevet

Jeg kjøper klær fra forskjellige merker. Men har funnet ut at litt dyrere klær gjerne holder bedre i vask enn billige klær fra feks hm, cubus og lindex. Men også der kan det være variasjoner.

Men kjole tror jeg aldri jeg har hatt på jenta mi i barnehagen, noe mer upraktisk i sandkassa skal man lete lenge etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...