Gå til innhold

Har jeg "føling"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket i den senere tid, at jeg nesten blir skjelven i kroppen hvis det går for lang tid mellom hvert måltid. Spesielt på ettermiddagen etter jobb, så tar det jo gjerne litt tid før middagen er ferdig. Da kan jeg bli skikkelig skjelven og litt uvel i kroppen. Så snart jeg har fått i meg noe mat, hjelper det. Kan det være "føling" jeg har, eller er det normalt for noen å få slike reaksjoner hvis det går for lang tid før en spiser? Nå har jeg begynt å ta med meg en knekkebrød pakke på jobben, så jeg kan spise litt på ettermiddagen før jeg drar hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan lett får det du nå beskriver hvis blodsukkeret blir alt for lavt. Kvalm, svetting og generelt ubehag. Jeg har - så vidt jeg vet - ikke diabetes.. Tror det bare er kroppen som reagerer på lavt blodsukker. Lenge siden jeg har hatt det nå forresten... :o)

Skrevet

Nei du har nok ikke det. Det er nok bare kroppen som reagerer på at blodsukkeret synker. Og at den vil ha mat.

Føling tilsier at man har for mye insulin i forhold til det man har fått i seg av energi.

Altså for å å føling må du være diabetiker som får kunstig tilført insulin.

Skrevet

Den siste setningen var bra.... :-DD

Må du være diabetiker som får tilført insulin. Vet ikke hvor den kunstig tilført kom fra:o))

Skrevet

Jeg er sjekket for diabetes.

Blir lett dårlig hvis det går for lang tid mellom skikkelige måltid. Føler jeg må småspise hele tiden. Hvis ikke blir jeg kvalm, svimmel og ekkel i hele kroppen.

Hadde ikke diabetes.

Skrevet

Er jo forsåvidt kunstig, da, så lenge den ikke er produsert i kroppen...

Skrevet

Jeg vil nok tippe at det er blodsukkeret mitt som blir for lavt. Jeg har forresten begynt med den kuren som heter "30 days". Den skal visstnok være vanndrivende og samtidig øke forbrenningen. kan det være at den gjør sitt til at jeg føler jeg blir fortere sulten enn tidligere?

Skrevet

Jo da den er kunstig, men ikke kunstig tilført.... det hørtes rart ut. Enten kommer den i sprøyte eller pumpe, liksom ikke noe kunstig med det. Men insulinen er kunstig:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...