Gå til innhold

stikk nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

i det siste har det kommet skikkelige stikk nedentil, sånne kraftige og plutselige at jeg farer opp. vet at hun har snudd seg. kan det være hodet som festes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det er hodet som fester seg, ja. Det kan gjøre sinnsykt vondt og etter hvert kan du kjenne at det presser skikkelig nedover på innsiden av beina. Men et godt tegn er det jo at det skjer noe der inne:O)

Skrevet

Jordmor sa til meg at dette var baby som traff nerver når den presser nedover..

Skrevet

Ja, det er baby som presser på nedover og treffer nerver. Hos meg har han holdt på med denne "terroren" i flere uker nå, presser hodet nedover, og det føles som knivstikk. Hodet er ikke festet ennå kunne jm fortelle i dag på kontroll. Men tror uansett ikke det er "farlig".

Skrevet

Nei, farlig er det ikke.. bare veldig ubehagelig! Vi får ta det som en trening til fødselen :P

Skrevet

Ja, greit å være litt forberedt på "vondter", hehe...

Tror ikke det fører til for tidlig fødsel heller. Jeg er i hvert fall kommet frem til termin selv om han har holdt på med dette i flere uker nå.

Skrevet

jeg var hos lege for å sjekke hva dette var...er 30+4 på vei. Var veldig hoven å hun trodde det var det som gjorde det, og at han kanskje rørte der nedi...Men er det tidlig at hodet fester seg om det er det? Er førstegangsfødende, så kan ikke dette her;) hehe

Skrevet

Uke 30 er ganske tidlig til at hodet fester seg ja. Men det er sikkert bare bra hvis det skjer så tidlig. Hvis hodet fester seg, vet du jo at han ligger riktig vei og ikke blir født i sete, hehe...

Jeg er på termin i dag, og hodet har ennå ikke festet seg. Han har holdt på med denne stikkingen i flere uker nå.

Mine unger fester seg uansett sent, førstemann festet seg heller ikke før nærmere uke 40. Veldig forskjellig dette. Jeg har smalt bekken, så mulig det er årsaken...

Skrevet

Jordmor er på ferie her, så gleder meg litt til hun kommer hjem. Føler hun kan litt mer om dette en legen min. Legen min har ikke kjent etter hodet på babyen heller. Men har kontroll hos jordmor om 14 dager, så er ikke så lenge å vente. Var på kontroll hos legen min litt over en uke siden, skal inn igjen neste uke for å sjekke vekstkurven min. Har falt under kurven, så skal bare kontrollere. Men kommer nok bare en liten baby, jeg var 2600g og 46cm og kom på termindagen og mannen min var 3000g og 46 cm og kom på termindagen :) ligger nok litt i genet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...