frøydis m/ 4 Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 inne på hagesenteret i dag! Egentlig hadde jeg mannet meg opp og tok med Minsten på babysang idag. Jeg har ikke vært der før, og har litt sperre på slike ting fordi jeg ikke er noen sangfugl, og litt fordi jeg føler det var slik jeg var med på for 15 år siden og alle de andre som kommer er jo bare barna selv :-) Men da jeg ankom lokalet hang det lapp på døra at det hadde vært igår,- altså flyttet fra tirsdag til mandag.. Det var jo greit, men nydusjet og påkledd som jeg og lillegutt var, tenkte jeg at jeg i det minste kunne ta en tur på hagesenteret for å kjøpe noen høstblomster... Jeg plukket i handlekurven både en og to og fem planter og gikk til kassen for å betale. Tirsdags formiddag er det tydeligvis ikke så mange som finner veien til vårt hagesenter så der var det ingen til å ekspedere. Jeg så to tre stykker rundt forbi som priset varer og ordnet med blomstene som sto rundt, men ingen viste tegn til at de hadde noe lyst til å komme til kassen for å ta imot penger. Da jeg hadde stått og ventet ca fem minutter gadd jeg ikke mer, satte blomstene fint på disken og trillet ut uten noenting, bare med lillegutt i handlevogna. Kjente at jeg ble helt sur av å vente slik uten at noen ville se meg, og følte meg som en skikkelig megge da jeg kom til bilen. Det blir iallfall lenge til jeg går dit igjen, for tenk om noen husker meg..... Blomster får jeg kjøpe hos den lokale blomsterbutikken tenker jeg :-)
Mariamin Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Æsj, følelsen av å bli oversett er ikke grei. Det er nesten litt sånn som om man våger seg inn i en litt ekslusiv butikk, og ekspiditørene måler deg med blikket for så å fortsette å skravle sammen... Jeg hadde enten gjort det du gjorde, eller så hadde jeg gaulet et litt ufint HAAALLLOOO:-))
Maud Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Jeg hadde også blitt sur og kunne gjort akkurat det samme som deg. På en ekstra sur dag hadde jeg spurt høyt om de kunne hjelpe meg. Du skal i hvert fall ikke være flau og holde deg unna, det er de som burde skamme seg... Jeg har hørt at ignorering av uønsket atferd fungerer. Kanskje det er det de holder på med? Ignorerer kunder for å få være i fred i butikken?
La Perla Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Ja, sånt er utrolig irriterende. jeg hadde nok bare gått selv også. Har gjort det i lignende tilfeller, bl.a. i en barneutstyrsbutikk en gang-.
dritgrei hei hei! Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Det er en barneutstyrsbutikk her i byen som drives av en liten usympatisk gjeng... de er akkurat sånn. sure frekke eller bare rett og slett overlegne. Jeg hadde ropt litt først og gått etterpå, for man er da i en butikk for å legge igjen penger, og vil de ikke ha pengene våre så brukes de heller et annet sted. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå