Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Det står kort fortalt at jenta har vært farens sexslave i 6 år og født han to barn som han tvang henne til å adoptere bort. Er det bare meg som tenker på hvor "ekkelt" det må være å adoptere barn som man ikke vet bakgrunnen på, og at det kanskje finnes utallige slike barn som er bortadopterte? Fælt å tenke sånn, men jeg hadde vært veldig skeptisk til å adoptere et barn som hadde sin egen bestefar eller onkel eller annen nær familie som far... :-S
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Hva da... fordi det er barnets skyld? Barnet blir urent lissom? Jeg forstår ikke helt tankegangen din her. Det har vel ingenting å si hva slags forferdelige skjebner som kan ligge bak en adopsjon, så lenge h*n kommer til en kjærlig, stabil, moden familie?? Som akter å se den lille unike personen de har foran seg, istedenfor å synes det uskyldige barnet er ekkelt fordi det fikk en grusom begynnelse på livet? Hva tenker du om barn som selv er blitt misbrukt, og så blir adoptert bort for å komme unna grusomhetene? Er de også litt ekle i dine øyne?? Herregud, man skulle tro det fantes grenser for intoleranse og trangsyn, men HI sprenger dem alle.
___ Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Det er den merkeligste grunnen til ikke å adoptere jeg noen gang har hørt. Jeg tenker helt motsatt. Det at det finnes barn som har en slik bakgrunn gjør at det er veldig bra at boen adopterer dem.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Det oeker faren for arvelige sykdommer, men utover det kan jeg ikke tenke meg at det er vaerre aa adoptere barn med en slik bakgrunn enn andre.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Jeg synes det er ekkelt å tenke på--- det blir helt anderledes enn at et barn har hatt "vanlige" foreldre, men som har vært i en vanskelig situasjon og valgt å adoptere bort. Grøsser ved tanken om hvor mange barn med slike sjebner som adopteres bort... Ikke bare barn av prosituerte, voldtektsmenn, incest, men også mødre med psykiske problemer, rus under graviditet osv.. Jeg synes det er gambling å adoptere barn fra visse deler av verden nettopp pga dette. Russiske barn ser jeg alltid for meg at er av mødre som har drukket tett under graviditeten og gjerne har fedre som drikker også.....Høres sikkert rart ut, men det er sånn jeg føler. Jeg er glad jeg ikke trenger å adoptere...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Har også hørt historier der barnet er blitt kidnappet med formål for adopsjon fra fattige land. Grusomt. Folk som adopterer tror kanskje de gjør en god gjerning, men så er barnet faktisk fratatt mor/far ufrivillig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå