Gå til innhold

JEG ER ENSLIG MOR OG JEG HAR KUN

Anbefalte innlegg

Skrevet

7140 kr i mnd nå etter retten til foreldrepengene opphørte. 5200 kr OS 1940 i BT. Barnebidrag kommer sånn i hipp som happs kan ikke regne med det da vi har privat avtale. Lillemor er 9 mnd og har ennå ikke fått barnehage plass til henne, slik at jeg kan jobbe og få litt mer peng i kassa. Har søkt om forhøyelse av OS men der er det jo behandlingstid på 8 uker.... Ka i H***** skal vi leve av i mellomtiden? Snakket med sosialen og ble fortalt at jeg ikke har noen rettigheter.

Jeg er sikker på at jeg ikke får alt det har rett på fra NAV.

Jeg blir så oppgitt og frustrert at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Orker søren ikke mer.

Det er min hverdag som enslig mor med ALLE pengene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal vel ha mer os - hos mitt nav har de vært veldig kjappe på å utvide den iallfall. ring og prat med saksbehandleren din!

Skrevet

Andre som ikke får bhg må pent finne seg annen pass.

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hva du mener, sitter i samme krise selv.. Fikk ikke betalt lånet på leiligheten nå sist mnd fordi fødselspengene har jeg sluttet å få.. Aner ikke hva jeg skal gjøre, vet ikke hvor jeg skal gå, og har ikke peiling på hvem jeg skal prate med.. Kan ikke gå til sosialen heller, blir nok bare kasta på hodet og ræva ut igjen.

Skrevet

For det første må du vel få en skikkelig avtale med barnefar slik at du får de pengene du har krav på. Du kan jo ikke gjemme deg bak at dere har en privat avtale og at du derfor trenger mer fra staten.

Hvis du ikke har barnehageplass og derfor ikke kan jobbe må du avertere etter dagmamma eller benytte deg av fammilie og venner.

Om du får det du har krav på fra NAV aner jeg ikke det må du jo sjekke. Les i hvertfal folketrygdloven og NAV sine nettsider.

Andre ting du kan gjøre er å overlate barnet til far for deretter å jobbe, finne en jobb der det følger med barnehageplass (det finnes), flytte til et sted der du har råd til å bo.

Dette kan vel uansett ikke være noen stor overaskelse med mindre bruddet med BF er helt nytt. Ta en tur til nav og be om konkrete råd om hvordan du bør forholde deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...