Kamomilla:-) Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Oppdaget at jeg var gravid mandag 28. juli. Senere den uka forsvant alle symptomene mine og jeg ble sikker på at dette hadde gått galt. Først mandag 11. august begynte jeg å blø. På sykehuset på ultralyd bekreftet gynekologen at dette nok hadde vært dødt en liten stund før jeg begynte å blø. Hun sa jeg kom til å få igjen mensen etter 4 - 6 uker. Men da er spørsmålet - mente hun da : 1) 4-6 uker etter at det døde 2) 4-6 uker etter at det begynte å blø 3) 4-6 uker etter at det var ferdig med å blø Noen som vet???????
Gemini77 Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Først og fremst.. Trist å høre om MA'n din. Jeg har opplevd MA selv om det er grusomt (fødte en jente i uke 18). Når det gjelder spørsmålet ditt så er et alternativ 2. Blødningene dine blir sett på som en slags mens, og neste blødning blir regnet ut ifra forrige blødnings første dag. Skjønner? Når fosteret døde har ingenting å si. det er når kroppen stabiliserer seg og hormonene begynner å ordne seg og blødningene starter at du regner fra.
Mininni Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Må medgi at jeg ikke er 100 % sikker, men jeg tror det er 4-6 uker etter du begynte å blø. En SA regnes syklusmessig såvidt jeg husker på samme måte som en menstruasjon - at det er første dag med friskt blod som regnes som første menstruasjonsdag. Da passer det med 4-6 uker til ny mens fra den dagen du begynte å blø. Syklusen etter en SA kan være en del lenger enn dine vanlige sykluser. Jeg sier dette på bakgrunn av egen erfaring - jeg ble riktignok gravid første syklus etter SA, men hadde jeg ikke fått klaff da så hadde jeg fått mensen etter 5 uker i forhold til når EL må ha vært.
Kamomilla:-) Skrevet 9. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2008 Aha - tusen takk for informativt svar :-) Vet du om det er normalt å gå rett inn i vanlig syklus igjen eller om den vanligvis er litt ustabil den første tida? Mistenker at den kan være litt ustabil til å begynne med.... (det var 4 uker i går siden blødningen startet, og da får jeg bare litt lyst til å løpe på apoteket og kjøpe en test....) Ja, det er ufattelig trist å miste! Stresset overhodet ikke med å bli gravid da jge ble det, men kjenner at etter jeg mistet stresser jeg litt mer. Men jeg har allerede verdens herligste sønn på 2 1/2 år!! Du har to stk ser jeg :-)
HTC Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Jeg hadde SA og ny EL ca 2uker etter jeg begynte å blø. Ble gravid igjen da, så fikk jo ikke mensen igjen før jeg også mistet denne i ny SA. Fikk så ny EL igjen ca 2uker etter jeg begynte å blø og ble også da gravid igjen, denne gangen gikk alt bra. Håper det går greit med deg og at det klaffer en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå