Gå til innhold

Jobb uten utdannelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke har utdannet dere enda.

Hva jobber dere med?

Jeg skal ut i jobb etter permisjonen, fordi jeg ser at den økonomiske situasjonen ikke tillater at jeg studerer med en gang. Hvilke jobber kan man få seg der man kan jobbe seg litt opp i systemet? Jeg har fullført videregående, men har ikke noe særlig jobberfaring.

Det eneste jeg er sikker på er at jeg ikke skal jobbe med salg av noe slag, verken i butikk eller telefon. Hva kan jeg jobbe med uten utdannelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

butikkmedarbeider,vaskejobb....

er utdannet matros men er butikkmedarbeider

Skrevet

Du kan jo jobbe i barnehage, da. Ingen muligheter for å klatre i gradene, men du trenger ikke utdannelse. Ellers kan du jobbe på sykehjem, sfo, på lager, som postbud eller postsorterer, budbil. Eller ta kontakt med vikarbyråer. Kan sikkert få ok oppdrag uten utdannelse.

Skrevet

Jeg har selv jobbet i barnehage, og min utdannelse er ikke barnerelatert i det hele tatt. Var ikke noe problem for meg å få jobb. Det er mange barnehageassistenter som ikke har barne- og ungdomsarbeid el.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :D

Barnehage kunne jeg aldri tenkt meg å jobbe i. Jeg er veldig glad i mine egne barn og trives godt med disse, men jeg er ikke stor fan av andre sine barn. Det er liksom ikke lov til å ikke like andre sine unger, men jeg er ikke så politisk korrekt av meg.

Tror derfor alle kan være enig om at jeg da ikke bør ta meg jobb i en barnehage.

Omsorgsnæringen generelt frister meg lite.

Helst noe innenfor kontorarbeid o.l.

Posten frister IKKE. Kjenner mange som jobber på posten her hvor jeg kommer fra, og det er ikke akkurat plassen for meg.

Setter stor pris på svar! :D

Skrevet

Da er nok et vikarbyrå beste løsning. :) Der har du jo evt mulighet for å få deg fast jobb også, om du havner på et kontor hvor du gjør en bra jobb og de trenger en fast ansatt. Lykke til. :)

Skrevet

Resepsjonist på hotell etc?

Skrevet

Jeg har ingen utdannelse, strøyk siste året på vgs. Har nettopp blitt 20, og begynte som butikkmedarbeider, og nå er jeg nestleder i butikk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...