Gå til innhold

Har levd på cola og popkorn siden søndag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste jeg klarer å få i meg, og holde nogen lunde på.

Hva i huleste gjør jeg?

Etter 11 uker med kvalme og oppkast har jeg vært innom det meste, og det er ikke mye som frister lengre.

Håper jo snart at kvalmen skal avta, mener på at det roet seg rundt uke 16 sist, nå er jeg 15+0.

Legene sier at jeg skal få i meg drikke med sukker i, men det er jo en del koffein i cola også da, hvor mye kan jeg egentlig drikke av det når jeg er gravid da?

Hyperemisis er ikke noe å spøke med altså:(

Stakkars babyen i magen, ikke mye fornuftig den får i seg for tiden:(

Gikk greit sist da, så gjør vel det nå også, har heldigvis levd mye på frukt tidligere i svangerskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cola er egentlig ikke noe bra å drikke når en er kvalm. Er alt for mye sukker i den. Men du kan blande eplejuice og farris. Det er en kjempegod blanding, og inneholder passelig med sukker, salter o.l:)

Skrevet

Trodde at cola var veldig bra jeg. Fordi det er basisk, mens magen er sur... eller omvendt...

Andre ting er salte kjeks, chips, og epler..

Ang hvor mye koffein man kan innta er visst grensene slik:

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn

1 - 2 kopper kaffe per dag, eller

3 - 4 kopper te per dag, eller

1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Skrevet

Det viktigste er vel at du får i deg noe. Cola og popkorn er ikke det beste, men grensa (med tanke på koffein) er som det står i ett av svarene 1 liter cola om dagen. Tviler ikke på at du har prøvd det meste allerede etter så mange uker med kvalme så jeg ville prøvd å legge den dårlige samvittigheten til side.

Satser på at det går over i uke 16 som sist. Kaster opp ennå jeg også (15+4) og spiser det jeg klarer å holde best på. Det er bare en overgangsperiode:) Ikke resten av livet!

God bedring!!

Skrevet

Legene sa jeg burde prøve å få i meg cola, så vil tro at det skal hjelpe litt da.

Ellers så har jeg prøvd alt mulig av drikke og kjeks, frukt og ande ting.

Er fullt av både det ene og andre i skap og kjøleskap.

Når det er det eneste jeg klarer å drikke, blir det fort mer en 1 liter i løpet av en hel dag:(, men kjenner jeg meg selv rett, er det nok bare for en kort periode, mange nok ganger i retur er lik, klarer det ikke mer.

Er bare 2 år siden jeg gikk igjennom dette sist, og det er mye av det jeg klarte da, som fortsatt er ødelagt for meg, vet ikke når jeg klarer å spise fiskeboller i hvitsaus igjen..hehehe

Skrevet

Hva med honningcorn og melk da;);)Er kvalm jeg fortiden,og er direkte mat lei,men honningkort er det jo litt næring i da:):)

Skrevet

Jeg fikk forresten samme råd fra legen ang cola!

"Drikk det du får i deg; gjerne cola, hvis du liker det!"

Skrevet

Har det liggende i skuffen, har forsøkt det og sett det i retur:(

Vil bare få i meg nok væske så jeg slipper flere innleggelser, Vært innlagt 6 ganger nå. Vil ikke inn på sykehuset igjen før jeg skal føde;)

Skrevet

Spis mye frukt, da får du i deg en del væske. I en lang periode var frukt det eneste jeg beholdt av mat og drikke. Jordmora kom med den anbefalingen til meg. Får i meg væske samtidig som jeg slukker søthungeren.

Her har det gått mest i plommer, appelsin, druer og nektarin. Kurv på kurv med nektarin:)

Skrevet

Uff da:(:(Hørtes ikke gøy ut:(

Du får prøve å få i deg mest mulig væske selv om du ikke får i deg så mye mat:):)

Har du prøvd biola med jordbær eller bringebær:):)Kjempe godt:(:(

Da jeg gikk gravid det 3 siste gangene fikk jeg beskjed om å holde meg vekke fra det søte,cola,godteri,bananer,med mye mer...

Er ikke bra med for mye sukker,kan få svangerskapsdiabetes:(:(

På biolaen står det for gravide og ammende;);)

Skrevet

Har levd på frukt, spesielt nektariner, eple og vannmelon, men man blir jo ganske lei da.

Biola liker jeg ikke til vanlig, så det stopper deg selv.

Har rett og slett gått tom for ting dom frister, har prøvd absolutt alt tror jeg, Må være litt forsiktig med hva jeg spiser, får lett halsbrann og da kommer kvalmen og spy også, utrolig nok ikke fått det av cola, forstå det den som vil.

Men siden jeg tydligvis klarer litt kullsyre igjen, kanskje jeg skal prøve bon aqua en gang til?

Gjest Mammamoms
Skrevet

Stakkars deg, det der høres forferdelig slitsmot ut!

Det beste er vel å følge legens råd, men når man ikke får i seg noe, får man bare få i seg det lille man kan selv om det er cola og popcorn. Men som du sier, kanskje du kan prøve en annen kullsyreholdig drikk? Finnes jo også andre typer brus uten koffein.

Håper forbedringen er nær!

Lykke til videre! :-)

Skrevet

Har prøvd litt bon aqua nå, og det hadde funka fint om jeg ikke hadde fått så vannvittig halsbrann:(

Hvorfor får jeg ikke det av cola da?

Forstår ingenting jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...