GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 ER REDD JEG ER BLITT SVANGERSKAPSFORGIFTET=( eR BARE 20 UKE RPÅ VEI, MEN HAR VONDT I MAGEN.....HELT HARD I MAGEN MAGE KNIP I HELE MAGEN LIKSOM... nOEN NADRE SOM VET?
MintCondition Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Om du får svangerskapsforgiftning er det flere ting som må "på plass". *du har vondt i magen, men ikke knip, mer et press oppunder brystbeinet/løverts på magen *du har vondt i hodet og høyt blodtrykk *du har ødemer på kroppen Om du har 2 av disse "tegnene", bør du utredes for svangerskapsforgiftning. Kan det være kynnere du kjenner? Jeg har ofte "vondt" i hele magen jeg også, mye plaget med kynnere...og om jeg i tillegg har spist noe jeg ikke helt burde, mye kjøtt f.eks, eller annet tungt fordøyelig, så blir det direkte smertefullt
Giinaღ Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Høres ut som kynnere. Mange som klager på at de kan være ganske smertefulle. Hvor lenge har det vart da?
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2008 hei takk for svar! Har vondt i hele magen jeg..... Kankje liutt under ribbenet..... Har ikke spist noe som ikke er lett fordøyelig heller... Er bare så egstelig for alle mulige ting=( Tror du jeg har fåttt forgiftning?
MintCondition Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Nei, jeg tror ikke du har fått svangerskapsforgiftning Du må som sagt ha "mer" enn bare vondt i magen. Har du høyt blodtrykk, ødemer og vondt i hodet, samt en stor plutselig vektøkning så kan det dog hende.
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2008 I dag....hmmmm..... Får se om det går bedre=) Hvordan går det med deg da Giina? MintCondition hva er ødemer?
MintCondition Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Ødemer er hevelser i kroppen, vann i kroppen liksom. Om føtter og hender har hovnet opp, da har du ødemer.
Giinaღ Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Ja, ellers så kan du jo ta en tlf til legen eller jordmor. De vet jo hva de skal spørre etter. Aller helst så er det helt naturlig. Det er jo så mye som skjer i den kroppen nå om dagen. Jeg hadde en sånn dag på søndag. Da var jeg både uggen og det var svake smerter rundt i magen. Men det tror jeg var at jeg vokste og var mer ubehagelig enn vondt. Når har du termin igjen? Jeg har termin 22.januar, så i morgen er det 21 uker, puh. Tiden går saaaaakte!!!! Ellers er det lite nytt her Er litt spent på oppfølgingen av morkakeplasseringen, bare. God bedring!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå