Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Eller er det sånn att dere er missfornøyd? Leter etter feil kanskje? Jeg har lest utrolig mange innlegg her inne fra mennesker som har mindre eller større ting å utsette på barnehagen. Og mitt spørsmål er da. Hvorfor har dere barnet deres i den barnehagen om dere oppriktig føler at den ikke gjør god nok jobb?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 jeg er dødsfornøyd med barnehagen til småen. det er mye av grunnen til at vi ikke har flyttet. de er fantastiske
Mammaen til Isak Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Vi har stor tiltro til bhg'en veldig fornøyd, og vært det i tre år (selvf har det vært episoder der og men sånn er livet, vi mennesker er ikke feilfrie)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Ja, det har jeg. Og har det skjedd ting jeg ikke liker, sier jeg ifra. Går ikke å kverner på det i lange tider. Men så har ikke barnehagen vår gitt oss noen store bekymringer heller da =)
Dronningen! Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Om jeg ikke hadde hatt tiltro til barnehagen ville jeg hatt henne et annet sted... Men nå syter jo ikk jeg for småting heller da:o)
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 ja.. er kjempe fornøyd med bhg jeg.. har en god dialog med de ansatte.. heldigvis..
cammiss Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 OG vi er SUPERFORNØYDE med vår studenBH i SIO..
Gjest Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Det er det jeg tenker også- Og jeg skjønner jo at man ikke kan fjerne ungen for enhver liten ting som dukker opp. men jeg tenker mer, om man er helehetlig missfornøyd, så burde det vel det beste være å finne en annen ordning.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Min erfaring frem til nå: Barnet mitt gikk i småbarnsavdelig i fjor (0-3år) og ble i år flyttet til stor avdeling. Hun er 3 år og kom nettopp på gruppe med 4 og 5 åringene. Det som har skjedd hos oss er at jenta vår har gått fra å elske barnehagen til å grue seg og hun virker veldig utrygg. De er nå 1 voksen på 6 barn i forhold til 1 voksen på 3 barn på småbarnsavdeling. De voksne har rett og slett ikke tid til henne. Ungene styrer seg selv. Det er en gruppe på 12 barn og 2 voksne, men 1 av de voksne er ofte andre plasser på huset/lager mat osv...så i realiteten er det ofte kun 1 voksen på 12 barn fra 2,5 til 5 år. Jenta mi sitter ofte alene og 2 ganger (på 2 uker) når jeg har hentet henne har de ansatte ikke vist hvor hun var og hun har sittet på do. Når hun er på do så venter hun til noen kommer å tørker henne før hun går. Da lurer jeg på hvor lenge hun har sittet ventet. Hun skriker ikke, men sier med vanlig stemme "nå er jeg ferdig"...de har sikkert ikke hørt henne. Jeg har tatt dette opp med avdelingen, men har blitt møtt med lite forståelse. I fjor var vi kjempefornøyd med barnehagen og det kunne ikke falle meg inn å søke henne over på en annen. Nå har hun skiftet avdeling og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg ser den lille jenta mi så usikker. Må bare nevne det at avdelingen til jenta mi ikke har pedagogisk leder pga det er vanskelig å få tak i kvalifiserte personer her i distriktet. Så det er 2 assistenter som har ansvaret for 12 barn. Jeg leter ikke etter feil fordi vi var kjempefornøyd i utgangspuktet. Det at de ansatte ikke tar det alvorlig at datteren min nå gruer seg til barnehagen synes jeg er alfor dårlig. Hvis det ikke blir bedre vil jeg søke henne over til en annen barnehage, men det skjer tidligst neste år pga mangel på barnehageplass i distriktet.
Gjest ->>- Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Absolutt, de er fantastiske. Men utover det har jeg full forståelse for at noen velger å ha barnet i en barnehage de er litt skeptiske til, all den tid det er så vanskelig å få barnehageplasser som det er. Det er forskjell på "jeg synes det er litt dumt at de slik og slik" og "de mishandler ungen min!" liksom.
MintCondition Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 Ja, vi er kjempefornøyde Flotte lokaler, flotte uteområder, flinke til å være ute og på tur i skog og mark, flinke pedagoger (og NOK av de..), flinke til å lage og servere god og næringsrik mat. Hurra for bhg vår!
Pappas fultreffer :) Skrevet 9. september 2008 #13 Skrevet 9. september 2008 Jeg er superfornøyd med min barnehage. Jeg har til og med valgt å kjøre de ekstra km for å få ha minstemann der også.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 Vi er knallfornøyd. Det er grunnen til at vi nå er på husjakt i vår drit-dyre kommune fremfor de langt billigere nabokommunene ;-)
Minnie Mom Skrevet 9. september 2008 #15 Skrevet 9. september 2008 Vi er så fornøyde med bhg at vi nettopp har takket nei til plass i en annen bhg som er mye nærmere oss. Vi kjører tvers gjennom Oslo i feil retning i fht jobb for å levere i bhg. Nå kunne vi fått plass rett oppi bakken her, men valgte å la han fortsette der han går. Tror det ofte er de negative historiene som kommer frem...
Odine! Skrevet 9. september 2008 #16 Skrevet 9. september 2008 Jeg er kjempefornøyd! Men man skriver oftere om når man er misfornøyd, enn om man er fornøyd. Hvis vi ikke hadde likt barnehagen, måtte vi ha funnet en eller annen annen løsning.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. september 2008 #17 Skrevet 9. september 2008 Vi er ikke kjempefornøyd, men ikke misfornøyd. Føler ikek at jeg leter etter feil, men det er jo klart at man ikke er ukritisk til de som passer den viktigste personen i livet ens på dagtid ;o) Uansett; sånn som dagens situasjon er med mangel på utdannet personale i bhg her jeg bor og i tillegg sprengfulle bhg, så tror jeg ikke gresset er så mye grønnere i en annen bhg, og jeg skulle vært veldig sikker på hva jeg gjorde for å ta jenta mi ut av bhg som hun er såpass godt etablert i nå (og hun klager ikke selv heller). Ikke helt fornøyd er ikke ensbetydende med misfornøyd heller.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #18 Skrevet 9. september 2008 Kjempefornøyde med barnehagen har ingenting å klage på faktisk. Tuppa stortrives også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå