Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Er nå 23 uker på vei og jobber 100%. Har aldri vært borte fra jobben en eneste dag, og mener man skal strekke seg langt før man tar ut sykemelding. Graviditeten går bra, selv om jeg var mye kvalm i begynnelsen. Jeg var selvfølgelig på jobb likevel. Fysisk har jeg ingen plager, selv om det merkes på rygg at magen begynner å bli stor. Mitt problem er at jeg hele tiden føler meg så sliten på jobb. Yter minimalt på jobb, og er fjern og fraværende. Jeg har alltid vært glad i jobben min, men de siste ukene kjennes det ut som jeg ikke har mer igjen å gi. Er det noen andre som har det sånn?
Maya_1 Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Vært sånn hele svangerskapet Ekstremt i starten, men er ikke på topp nå heller. Men det er bedre å jobbe redusert enn å ikke jobbe.
Ni77 Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Ja, har det akkurat sånn! Og slit litt med det, for så lenge eg ikkje er SJUK, "berre" sliten, synest eg det er vanskeleg både å vurdere sjukmelding sjølv og å ta det opp med legen. Samstundes vil eg ha krefter og energi til å trene, få frisk luft og i det heile ha overskudd når ungen kjem ...og no går alt dessverre med på jobb. I tillegg til at eg har svart samvit fordi eg føler at eg ikkje gjer ein god jobb heller. Sukk. Kva skal ein gjere?
aaan Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 har det litt sånn jeg også. synes for mange sykemelder seg for lett. jeg er frisk og trener og slikt, men er utrolig slitn på jåbb for tiden. er 26 uker på vei. synes det er ekkelt å skal ha sykemelding for er jo ikke syk.
FruMamma med nr 2 Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Det kommer kanskje an på hvilken jobb man har også. Jeg er 50% sykmeldt i 1 mnd pga at jeg er sliten, men blodtrykket går også opp og ned. Jeg har et barn fra før og kan ikke bare legge meg på sofan når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg valgte heller å jobbe mindre sånn at jeg har mer overskudd hjemme. Jobben vår har vi i mange år enda. Nå er jeg gravid og kroppen er ikke som det pleier å være til vanlig, så jeg valgte å lytte til kroppen istede for å jobbe meg ihjel. Er 20 uker på vei.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Jeg synes ikke man skal ha så utrolig høy terskel for å sykemelde seg når man er gravid. Missforstå meg rett, jeg synes ikke man skal sykemelde seg KUN fordi man er gravid. Har man ingen plager over hodet, og føler man kan fortsette med 100% jobbing, skal man absolutt gjøre det. Jeg har vært 40% sykemeldt siden uke 20 (er 26 nå), og det funker bra for meg. Jeg kunne aldri vært hjemme hver dag, for da hadde jeg kjedet livet av meg. Jeg har ingen andre plager enn at jeg er utrolig sliten. Jeg har en veldig fysisk jobb, som kun inneholder gåing, ståing og tunge løft. Jeg har derfor valgt å heller være 40% sykemeldt, og heller spare litt på kreftene, enn å slite meg helt ut FØR fødselen. Man skal tross alt ha litt krefter til den og, og ikke minst tiden etterpå med lite søvn og mye stress. Om du ikke føler at du strekker til, vil jeg anbefale deg å ta en % sykemelding. Da får du slappet av litt mer, samtidig som du mest sannsynlig får mer krefter til å stå på på jobb og! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå