Gå til innhold

Hva er det verste svigers har sagt til deg eller til mannen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste nytt fra min svigers er at hvis hun ikke fikk til en "ordning" mellom henne og barna (!!##"!!GRR) som HUN var fornøyd med (helt på hennes premisser) så ville hun kutte oss ut alle 4 !! JIPPI !!

Men det var nok dessverre bare en trussel - igjen...

For mannen min sa seff at det var bare å kutte oss ut,for vi vil ikke

ha en slik "ordning".....

Og nå later hun som vanlig som ingenting har skjedd.

Hun er så kald asså d er skremmende. Nå vil vi ihvertfall IKKE.

Og hun har ikke engang bygget opp noe tillit med barna,noe hun innbiller seg at hun har....

Å passe barn er verdens viktigste "jobb" !! Og DU SVIGERMOR du har fått SPARKEN for lenge siden og for alltid !! Men det forstår du ikke stakkars,siden du ikke har selvinnsikt pga dine sterke psykopatiske trekk !

Hva er det verste dine svigers eller annen familie har sagt/gjort mot deg og dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor sa at hvis hun måtte velge mellom hunden sin og sønnen vår, ville hun velge hunden... (dette etter at jeg sa at vi kom til å slutte å besøke henne hvis den sjalue hunden hennes bet sønnen vår, og jeg tilføyde at da fikk hun heller besøke oss UTEN hunden...)

Skrevet

Tja... Det verste med min svigermor er kanskje ikke alltid det hun sier, men at det hun sier er bare løgn!

Skrevet

Det verste min svigermor har gjort, er å gå til mannen min og regelrett baktale meg. Det var en del ting hun kritiserte meg for, og han ble så overrumplet at han prøvde å forsvare meg i stedet for å be henne om å ta det opp med meg (bra at han forsvarte meg, all ære). Hun har ikke så veldig stor respekt for unga sine, de er bare barn, og ikke voksne. Han er heldigvis lojal overfor meg, så han fortalte meg dette. Da vet jeg hvor jeg har henne, og har derfor slutta å fortelle henne ting.

Ellers er det små drypp, småfrekke kommentarer som jeg overser i håp om at hun slutter. må nok bare innse at det er slik hun er som person, mannen min sier at han kan ikke huske henne som annerledes.

• 2 uker senere...
Skrevet

"Du kommer til å bli en dårlig mor, du som ikke spiser fisk"

• 2 uker senere...
Skrevet

Huff. Her er det også isfront med svigers for tiden. Hun kom til stadighet på uventet besøk, noe vi som småbarnsforeldre syns er litt slitsomt. Etter flere hint som-"fint om du ringer før du kommer neste gang" osv, så ble det for mye for meg til slutt. Jeg viste tydelig at jeg ikke likte at hun kom og var i andre rom så lenge hun var hos oss. Mannen min sa da tydelig i fra til henne at det er hyggelig med besøk, men det er fint om det er planlagt.

Etter dette, så går hun rundt og forteller alle at hun blir nektet å treffe sitt eget barnebarn, og får andre familiemedlemmer til å ringe oss for å fortelle oss at vi har overreagert.

Vi har aldri nektet henne å komme, men vi vil ha et privatliv også!!

Skrevet

Tja, skal vi se.. Det er jo så mye.. Det verste ble ikke sagt tilmeg meg men til sønnen min som da var ca tre-fire mnd. Jeg holdt på å skifte en bleie og lot ham ligge å "vifte" litt førjeg tok på den nye. Svigerfar står og ser på så sier han:" Den der (penisen) skal du bruke til å debutere seksuelt før du er tolv år"!!!!!!!!!!!!!! Er det mulig??? Jeg har aldri latt svigers være alene med barna mine et sekund etter det, og det kommer heller aldri til å skje. Grøsser enda når jeg tenker på det.Fatter ikke at noen kan tenke seksuelle tanker når det dreier seg om et lite spedbarn!

Skrevet

Første og eneste gang er for mange mange år siden..

Det var no dansegreier på fritidsklubben.. Mannen min likte ikke å danse, så jeg skulle danse med min tidligere nabo og gode venn..

Dette tok ikke svigermor veldig godt, for hvis mannen min ikke ville danse så skulle ikke jeg heller..

Men alt ordnet seg da =)

Skrevet

"Det er ikke sikkert andre syntes ungene dine er like søte som du syntes"

Skrevet

Så mye frekke besteforeldre som finnes der ute! Huff, blir faktisk glad for at vi bor langt unna svigers, slik at vi bare ser de 2-3 ganger i året...

Skrevet

"Du kommer til å bli en dårlig mor, som har tenkt å jobbe når barna er små"

Samme dama som i dag er så fornøyd med barnehagen at alt jentene mine kan har de selvfølgelig lært i barnehagen. Åh, kjenner at jeg blir lei meg av hun aldri kan innse at jeg faktisk lærer barna mine noe. Eldstejenta er snart 3 år, og kjenner igjen flere bokstaver. Utrolig hva de lærer i barnehagen nå om dagen er det ikke? Hun synger både julekveldsvisa og hompetitten på ekte Prøysen-dialekt. Ja dere vet, barnehagen er så bra! Svigerfaren min prøvde å si en gang at kanskje jentene lærer noe hjemme også, og ble avfeid med at nei, det gjør de ikke.

Skrevet

Tja, lista er lang.

Vi snakket om camping, og jeg sa jeg ikke liker det, og kommer ikke til å ta ungene med på det heller.

Og da mente svigermor det var helt forferdelig, "stakkars barn, som har en så fæl mor som ikke tar de med på camping"

Svigerfar har og sagt at han gjør mannen min arveløs fordi jeg ikke vil ha kontakt med de.

Han lirte og av seg at jeg var så kontrollerende , og mannen min var en idiot som var gift med meg.

Og det beste av alt, han presterte å si på tlf til meg at "jaja, du kommer nok krypende når vi dør, for det blir vel noe etter oss."

- er det mulig sa jeg da, hvis du ikke kjenner meg bedre enn det, kan det bare være, så slang jeg på røret..

Og dett er bare en brøkdel av tingene de har sagt og gjort.

så derfor har jeg overhode ikke kontakt med de lenger, og har ikke hatt det i over 2 år.

Skrevet

"det er ikke mye godt i dere to".

Skrevet

Stefar sa til min sambo at "XXX tenker langt...". Stefar synes at min sambo ikke har lykkes noe særlig i arbeidslivet (har ikke like god jobb som han). Hans foreldre tror at jeg er sammen med sambo pga arven etter dem. Dette har de ikke sagt høyt, men har skint gjennom deres holdning.

Har per idag ingen kontakt med dem. Vil heller ikke ha noe kontakt i fremtiden heller.

Skrevet

Masse som jeg ikke orker å nevne her..

Skrevet

Har vært litt uheldig med svigermor, og nå etter 2,5års ekteskap og to barn ser det ut som hun blir grunnen til seperasjon...;-( Hun har fått mannen min mot meg.

Hun har sagt og gjort mye stygt.. som bl.a på fødestua med første barnebarnet.. vi satt som en familie på sengekanten og skulle bli tatt bilder av.. hun presset kameraet oppi ansiktet mitt og spurte om jeg kunne flytte meg litt for nå var det ikke meg det dreide seg om.. jeg hadde ikke sagt eller gjort noen ting.. jeg hadde hatt sv.skapsforgiftning i svangerskapet og satt der med vonde etterrier og prøvde å smile etter beste evne. Hun sa også til meg på fødestua at hun misunnet meg for at jeg skulle bli mamma..ellers da eldstesønnen vår var ca 2-3mnd og hun holdt han da han skrek fikk jeg beskjed av henne at jeg ikke trengte komme "springende" og ta sønnen min fra henne.. kommentarene er mange og like syke, orker ikke dra opp alt. Hun har litt psykopatiske trekk og har sett på meg som en trussel siden jeg giftet meg med sønnen hennes. Og mannen min holder med henne og ser ikke hva moren gjør galt..uansett hvor mye jeg forteller han av absurde ting som er sagt og gjort av henne. Ekteskapet vårt blir så og si umulig nå pga dette.

Skrevet

babyandme: Er det så ille at ho er misunnelig på deg for at du skulle bli mamma?

Skrevet

Ja jeg tror det.. hun sa det jo til meg og det har jo virket sånn. Hun ville egentlig ha 7 barn, men fikk "bare" tre barn.. så når jeg og mannen min sa at vi nok bare ville ha to barn, sa hun ofte "Ja ja, vi får se..uhell kan skje.." eller så sa hun at hun ønsket maaange barnebarn.. de to andre barna hennes er yngre enn mannen min og har ikke lyst på barn med det første. Det virker også på mange måter som hun er mer intr.i sønnen vår enn i datteren vår. Svigermor har et usunt forhold til sønnen sin-min mann..han har alltid vært gullungen hennes og da vi var nygift drev hun og viste frem bilde der hun satt på fanget hans og var "jenta i hans liv" Jeg skulle bare vite at hun var uendelig glad i gutten sin. Hun stilte meg all slags spørsmål og skulle kanskje se om jeg var god nok for ham. Jeg følte meg aldri god nok i hennes øyne. Så jeg følte jeg måtte gå svært forsiktig i dørene der i gården. Tror hun så på meg som en konkurrent for sønnens kjærlighet. Og nå krever hun alenetid med sønnen min. Da hun var på besøk her satte hun seg til på toalettet med åpen dør og hadde ingenting imot at sønnen vår lekte der inne. Jeg syntes det var både ekkelt og respektløst og synes hvertfall bestemødre kan oppføre seg på besøk! jeg laget ikke en scene utav situasjonen, mye pga at jeg avventet om mannen min ville si noe om det til henne. Men han gjorde ikke det. Jeg har angret litt i ettertid siden det var i vårt hus og vår sønn. (Kan jo nevne at hun går på Modum senter pga psykiske problem.)

Svigerforeldrene mine er nylig skilt også, så barnebarna blir på en måte "redningen" deres. Jeg vet ikke om jeg skal fortsette i ekteskapet eller separere meg..

Skrevet

Jeg går og gruer meg til jul jeg fordi vi skal mest sannsynlig feire den hos svigers. Hun har fått hele slekten sin mot meg.. hun driver og baktaler og vrir og vender alt til sin fordel..svigerfar opplevde jo å få barna mot seg i skillsmissen fordi hun baktalte han og jeg måtte sitte å høre på henne klage over mannen sin da vi hadde våre lange prater.

Hun har vært vant med å alltid få viljen sin, og jeg tror ikke hun takler så godt å få litt motstand. Jeg har bare ønsket å være en god kone og mor og aldri ønsket krangel med noen. Husker første møte med svigers,da vi var kjærester.. hun sa klart i fra at om hun fikk barnebarn en gang ønsket hun at det skulle bli barnedåp og ikke barnevelsignelse.. greit nok med egne meninger. Men jeg burde skjønt da at hun ville prøve å ta hele styringen.

Skrevet

Verste svigermor har kommet med er vel, "hadde du det ikke bedre sammen med henne da (eksen)..

Samt og si at mine barn (hennes barnebarn) er horeunger og at sønnen ikke må finne på å få en eneste unge til med meg!

For ikke å snakke om å stille opp bilder av sønnen og eksen i stua!

Er slutt nå da, kanskje ikke så rart!

Og sønnen, jo er sammen med fantastiske eksen!

Så fikk hun det som hun ville!

Jeg var tydeligvis sammens med tidenes mammadalt!

Skrevet

Svigermorra mi skrek til meg at "det er sånne som dere som trenger hjelp av super nanny". Ho var ikke enig i oppdragelsen vår.. Akkurat som om ho har no med det!!

Snakka ikke med ho på lang tid etter d!

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Når jeg leser innlegget ditt, så tenker jeg at kanskje svigerfaren din har rett, og at du er en kontrollerende sur svigerdatter....

Skrevet

Mye av dette er jo bare i deres hårsåre svigerdattertrollhoder! Snakk om å være nærtagende!

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...