Gå til innhold

bf drikker seg full

Anbefalte innlegg

Skrevet

ofte både fredag og lørdag og sovner på sofaen. vi har ikke bodd sammen på 7måneder. det jeg lurer på er om det er flere med bf som drikker så mye og hvor dere ikke er sammen? hvordan er det med samværet da? er det en til stede fra familievernkontoret? eller har dere annen samværsavtale? gode tips tas mot med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drikker seg full når barnet er der? har du bevis på det?

tror du han kommer til å inrømme det? eller stå på samvær uansett?

du kan kalde han in til familieværnkontoret å ta opp saken, men det er vanskelig å få til samvær med tilsyn, med mindre far godskjenner det og du har en som kan være tilsyn. (deg selv?)

Skrevet

ja jeg har bodd sammen med han i ett år, hver helg. pluss at han sa til broren sin at han drakk da han kjørte meg til sykehuset. skjønner ikke hvorfor han er så stolt av det egentlig. hva? jeg har jo hørt fra familievernkontoret selv at de tipset meg med tilsyn. så det er jo sant når de sier det. det er vel ingen som er så dum som meg å få unge med en som han, men det må da være noen som har med en barnefar som enten drikker eller røyker eller annet så man er selv redd for at han er alene med ungen?

Skrevet

bf her drikker en del (eller han drakk ihvertfall når vi var sammen), så jeg var redd sånn som du er nå. snakket med AA og sånt. familieværnkontoret var også klare på her at han ikke skulle drikke sammen med barnet, men vanskelig å kontroliere.

heldigvis har han en oppegående dame, så jeg er veldig sikker på at småen har det bra. jeg aner ikke, men inbilder meg at han ikke drikker så mye mere.

det er vanskelig i sånne sitvasjoener!

blir du tryggere om han har samvær i verdagene? (om han ikke pleier og drikke da)

Skrevet

han drikker i hverdagene og da. så hjelper jo ikke det akkurat at han har samvær da dessverre. men han er så bestemt på at dagen jeg er feridg å amme så skal han ha han annehver helg og en gang i uka. men nå bryr han seg egentlig nesten ingen ting om sønnen vår. det er masse ord, men ingen handling. til og med moren hans er enig i dette.

Skrevet

kanskje moren hans vil ha samvær? også kan far være sammen moren hans om han vil se sønnen?

det er jo ihvertfall en ok løsning, om hun er oppegående. så får småen kontakt med farmor.

men om du ammer enda så er det jo ikke så lenge om gangen de får hatt han. og om han ikke stiller opp når han skal så kan du jo nekte og utvide avtallene.

Skrevet

ammer 4 ganger daglig så det er ikke aktuelt ennå.

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til familiverkontoret. Om nødvendig hadde jeg koblet inn barnevernet, for da bør jo mannen bare ha ungen med tilsyn mener nå jeg. Avtaler om at de kan komme innom når som helst når han har barnet.

Bare det å skryte av at man har kjørt i fylla!

Virker jo som han har et stor problem i forhold til alkohol, så dette bør du absolutt gå videre.

Bf her drikker av og til på lørdager, men da er det heller ikke snakk om store mengder så han blir full! Og glad er jeg for det!

Skrevet

så kan jeg være med på samværet? bf velger selv når han vil se sønnen sin nå og synes det er en grei avtale. så treffes på kafe. kan man ha sånn avtale fremover? vil gjerne ha det sånn til sønnen min kan ringe til meg om det er noe

Skrevet

så kan jeg være med på samværet? bf velger selv når han vil se sønnen sin nå og synes det er en grei avtale. så treffes på kafe. kan man ha sånn avtale fremover? vil gjerne ha det sånn til sønnen min kan ringe til meg om det er noe

hvilken alder er dette forresten?

Skrevet

ja du kan nekte og gå med på noe mer en det. så får han gå til rettsak om han ikke er fornøyd, hva som vil skje i en rettsak er aldri godt å si. så du må tenke litt på om du tror han faktisk vil gå til retten for mer samvær eller ikke

Skrevet

ja du kan være med på samværet

jeg vil tro de er ganske store før de kan ta ansvar og ringe hjem om noe skjer. barn er jo lojale

Skrevet

Du kan ha tilsyn selv, eller noen fra BV blir med.

Ei venninne av meg hadde en datter der BF fikk 4 timer annenhver uke. Da var det med noen fra BV fordi det ikke fungerte når mor var med, de var jo ikke direkte venner.

Datteren var da 5-6 år. Det var ikke pga drikking altså.

Du burde jo ikke sende ungen din til en du ikke stoler på om kan la være å drikke. Uff, tenk om han sovner fra ungen i fylla. Man er ikke lett å vekke da.

Ta en telefon til BV og hør, få hjelp til hvordan du skal gå frem.

Skrevet

noen som vet om noen linker med tema som dette? skulle gjerne ha forbedredt meg på mine rettigheter og mitt barn når det er en sli situasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...