Gå til innhold

Disse dumme strekkmerkene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 37og oppdaget i dag tidlig et strekkmerke et lite stykke under navlen. Synes det er fryktelig nedtur at disse skal komme nå så sent. Er det noen som har gode råd for at det ikke skal utvikle seg og bli fler? Har smurt meg med weleda svangerskapsolje og Vichy krem mot strekkmerker under hele svangerskapet. Hva kan man eventuellt gjøre med de allerede oppståtte merker. Håper på noen gode tips. Ble ingen god start på dagen ved å oppdage dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes ingen dokumentert behandling som virker, det er bare bortkastede penger desverre.

Det kommer an på hva hud du har i utgangspunktet.

Jeg er full av strekkmerker etter første graviditet, og er på god vei til å få flere nå , 5 dager igjen

Min søster fikk ingen strekkmerker til tross for at hun la på seg mye mer enn meg, og hennes mage var større.

Hvis du kun har fått ett til nå, kommer det sikkert ikke til å bli så ille.

Dette er uansett en del av det å bli mamma... Vi blir nødt til å finne oss i at kroppen blir litt herjet med. :-) Men fortsett og smør magen for huden har jo godt av fuktighet uansett, og smør med fet krem etterpå og.

Pass på at du ikke utsetter merkene for for mye solarium og sol første året.

Og en liten god nyhet er at alle typer arr blekner med tid.

Skrevet

Det er visst ganske vanlig at disse strekkmerkene kan snike seg inn sånn helt på tampen. Jeg smurte meg også site gang - uten at det virket. Det er visstnok hormonelt og ikke noe man kan gjøre med det. Det positiver er at du vet fødselen nærmer seg og at for noen blir de ikke så synlige etter graviditeten. Vi må nok bare leve med at kroppen vår blir merket av det ene og det andre etter graviditet og fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...