ketina Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Etter brev om manglene inntektsopplysninger fra arb giver fra NAV måtte jeg kontakte arb giver IGJEN om å få skjemaet. Min litt late arb giver skrev da kun på beløpet for hvor mye jeg tjener i mnd, signerte og sa at jeg fikk fylle ut resten selv... :S Det viste seg å ikke være så lett... Hva har deres arb giver krysset på i punkt 3.6 "Er det avtalt permisjon"? Er det snakk om fødselspermisjonen her, eller annen permisjon som (skjemaet gjelder jo så mangt) Pluss er punkt 3.9 " Oppgi første arb dag arb.takeren skulle vært i permisjon" utfylt? Det vet jeg jo ikke før jeg har født... Er takknemlig for hjelp jeg kan få av dere, har ringt til NAV, men hun visste ikke og sa at jeg måtte spørre arb giver... Men han vet jo ikke han heller... På forhånd takk!!!
sullemor Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Vet ikke noe om 3.6, men 3.9 er mest sansynlig 3 uker før termin.. Det er da men begynner fødselspermisjonenpermisjonen. Jeg antar at det er dette de vil ha informasjon om..
mamarama og lille banan Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 det må da være fødselspermisjon vel, for det er vel foreldrepenger du søker om? jeg har også fått et slik brev fra nav ang svangerskapenger og foreldrepenger...lønnsavdelingen til sjefen var jo helt teite. etter at de hadde blitt gjort oppmerksom på at inntekts - og skatteopplysninger ikke var sendt inn, svarte de "vi må jo motta en sykmelding fra deg, hvis ikke kan vi ikke kjøre ut sykepenger!" her var det snakk om svangerskapspenger da...som gies til friske gravide som ikke kan tilrettelegges for på jobben. makan at de ikke vet hva slikt er på en lønnsavdeling....de hadde fått beskjed fra meg om hva som trengtes, men likevel gjorde de det ikke. så nå risikerer jeg å ikke få penger i september, hvis nav er litt treige. forresten veldig merkelig at nav ikke kunne svare på som om sine egne standardskjema?!?
ketina Skrevet 9. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2008 Det synes jeg også....Tror ikke de ansatte får opplæring hos NAV ;P Hun jeg snakket med måtte spørre en kollega, som igjen bare svarte surt at det var arbgiver som skulle fylle ut skjemaet... God service Går ut i permisjon nå om 14 dager, så penger må jeg nok klare meg uten en stund....
Ludviginne - mamma!! Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Skal prøve å si hva jeg tror... Hva har deres arb giver krysset på i punkt 3.6 "Er det avtalt permisjon"? Er det snakk om fødselspermisjonen her, eller annen permisjon som (skjemaet gjelder jo så mangt) Her er det nok snakk om fødselspermisjon ja. Så dersom du har informert arbeidsgiver om når du skal ha permisjon, så skal det krysses ja. Pluss er punkt 3.9 " Oppgi første arb dag arb.takeren skulle vært i permisjon" utfylt? Det vet jeg jo ikke før jeg har født... Jo, for det er 3 uker før ultermin. Jeg går ut i permisjon en mandag, og da skrev arbeidsgiver søndagen som siste arbeidsdag. Hadde selv trodd det ble fredag, men det var han som sa vi måtte skrive søndagen. Vet ikke om dette er riktig, men tror det blir sånn...
mamarama og lille banan Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 det er vel riktig som nav sier at det er arbeidsgiver som skal fylle ut dette skjemaet...du får være litt streng med ham/henne, og gi beskjed om dette. det er ett skjema for krav om ytelse ved fødsel, og ett for opplysninger om skatte og inntektsopplysninger. sistnevnte skal ikke du, men arbeidsgiver fylle ut og sende nav. førstnevnte skal du fylle ut og signere (far skal også signere hvis han skal ha foreldrepenger). du skal vel ikke gå uten penger fordi du har en treg og lat arbeidsgiver? ikke gi deg begge skjemaene ligger på nav sine nettsider: http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel (se høyre side for skjemaer)
ketina Skrevet 9. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2008 Tusen takk Ludviginne!!! Jeg trodde alle papirene mine var i orden for månedsvis siden, men den gang ei... Hater sånne arb givere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå