blond Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Eller har dere ikke noe system på det? Hvordan får dere gjort alt som skal gjøres av husarbeid og tenkearbeid (planlegging og vurderinger)?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Ikke så veldig system her i heimen.... Den av oss som er hjemme når noe trenger å gjøres, gjør det.. Jeg hadde fri i går, og fri idag - så jeg skal få gjort unne en del i heimen. Så skal jeg jobbe seint og natt i en hel haug med dager, så da gjør mannen litt på ettermiddagen.
Mille** Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Ingen system, jeg gjør det meste av husarbeidet, er 75 % utearbeidene og 25 % hjemmearbeidene, så det er helt greit. Har ingen system på det, vasker når det trengs, skifter på sengen når det trengs og vasker klær når skittentøysdunken er full. I dag har jeg skiftet på alle sengene og vasket hele huset bortsett fra badet, gubben vasket badet på søndag, for da var jeg på jobb. )
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Syste, nei. Jeg savner det, men går jo ikke når jeg er den eneste som føler jeg trenger det. Jeg vasker klær når det er mys skittent i samme fargenyanse, pleier å fylle opp maskina før jeg setter på. Huset vasker samboern som oftest, han er flinkere enn meg å se når det trengs. Samboern gjør oftest mer enn meg i huset siden han generellt er mer hjemme enn meg. Han er sykemeldt nå.
piano♫ Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Tja... Mannen min tar seg av "tenkearbeidet", dvs økonomi, planlegging av uka, møter mm. Jeg tar stort sett alt husarbeidet, sånn må det bare være her i huset.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Ja litt.. Mannen sin oppgave å alltid bære ned søppel i kjeller og bli kvitt det. Min oppgave å betale regninger og holde styr på pengene. Blir automatisk min oppgave å holde styr på alle avtaler foreldre møter og slikt. Men han stiller veldig opp på alle slike ting. Men han er veldig god til å glemme slike avtaler, og er veldig dårlig til å planlegge. Hus arbeid gjør vi begge to. Selv om jeg gjør en del mer siden jeg går hjemme mest. Men vet ikke om det kan kalles system.. Det har bare blitt sånn.. Enn hva med deg da BLOND?? Du skrev ingenting om deg selv..;=)
metaMORfose Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Hos oss gjør mannen min veldig mye. Han har 50% redusert utejobb, pga barna. Han er veldig praktisk anlagt, og gjør noe husarbeid. Men han har økonomien, mye praktisk ute og omtrent 60-70% av matlagingen. Jeg rydder 90% mer enn ham, og har ansvaret for klær og innkjøp. Det er litt vanskelig å forklare, men vi har et slags system og krangler aldri om arbeidsfordeling. ))) Det er mye annet man kan krangle om hvis man må krangle, og det er jo litt deilig å krangle noen ganger! Hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå