Gå til innhold

Ny innv. ul for meg, for de som er interessert...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært på ny innvendig ul. Først, gynekologen er en merkelig skrue... Jeg ville trodd at han skummet gjennom journalen fra forrige gang jeg var der, men han hadde ingen aning, han husket meg så vidt igjen! Kanskje jeg er bortskjemt med en fastlege som alltid følger opp forrige time..?

Den innvendige ul'en ble tatt og han konstaterte 3 muskelknuter. Den største på 4 cm. i diameter. Han sa at det ikke var så stort, men jeg synes det høres stort ut...:) Heldigvis trodde han ikke at muskelknutene ville være i veien for en graviditet, men som han sa: "Muskelknuter kan føre til barnløshet." Huff, jeg følte at han snakket litt for generelt og litt for lite om hva som gjaldt meg. Han ba meg følge opp muskelknutene en gang i året, for å passe på at de ikke vokser.

Videre så han på egglederne, som han gjorde sist. Han sa: "Der har du en liten eggløsning." Da jeg spurte om han kunne se en ev. eggløsning sa han: "Nei, apparatet mitt er ikke så bra!" Merkelig... Han så at det var noe væske i en eller annen hule, så da jeg sa at jeg trodde jeg hadde el i går/natt/dag, sa han at det hørtes sansynlig ut.

Da vi snakket om hvorfor jeg hadde så små mensenblødninger mente han at det skyldtes svak eggløsning. Og så jeg som har så SINNSYKE smerter under el!!! Skjønner ikke dette helt... Sist sa han at smertene var et godt tegn...

Jaja., da har jeg mistet HELT troen på denne pp. La bare disse to ukene frem til ikm gå fort, slik at jeg kan begynne på ny.... dritt... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, da! Synes han hørtes litt vag ut!

Er det ikke noe du kan gjøre for å bli kvitt disse muskelknutene?

Burde du kanskje prøve en annen gynokolog, som kan svare deg litt mer konkret og som har bedre utstyr?

Det kan vel absolutt være at det kan klaffe denne pp! Han sa jo at det ikke var noe i veien for en graviditet!

Hodet opp! Tenk positivt :-)

Skrevet

Hei igjen,

Heldigvis har jeg fått henvisning til en offentlig gynekolog. Synes bare det er så rart at han jeg gikk til nå, klaget over utstyret sitt, dette er tross alt en privat gynekolog. Jeg ville trodd de hadde det beste utstyret! Har tross alt betalt 1750,- for to konsultasjoner, mot 600,- hos en offentlig.

Jo, jeg kan oparere muskelknutene, men tror ikke det er nødvendig. Har sjekket litt på nettet nå, og 4 cm. er ikke så stort. Phu...:)

Joda, jeg vet at det fortsatt kan klaffe denne pp, men har en følelse av at det ikke gjør det. Har hatt det hele tiden. Vet ikke hvorfor... Æsj, nå er jeg negativ, sorry... :) Takk for oppmuntringen, trengte det akkurat nå!

Klem

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du blir litt negativ av et slikt møte - ville nok blitt det selv også! Det er derfor det er så bra med en liten støttegruppe her inne :-)

Synes forøvrig det var veldig dyrt, ja! Spesielt når han ikke har bedre utstyr enn det han hadde! Bedre å få en time hos hos en offentlig!

Skal til tannlegen min neste uke, og han er også akupunktør. Kanskje jeg skal høre om han kan sette noen nåler på meg....?!

Skrevet

hmmmmmmmmm....så egentlig kom du ut derifra med flere spm en når du gikk inn???

Skjønner godt du blir litt negativ og motløs, men regner med dere har gjort alt for å treffe eggløsnings dagen...så bare å vente i spenning ett par uker nå da =)) Ellers så går du mot en ny el sammen med meg... sukk....

Skrevet

Ja, jeg var skikkelig deppa, og er det vel litt fortsatt. Er redd at dette ikke kommer til å gå min vei i det hele tatt. Huff, typisk meg, å alltid tenke det verste. Jaja, vi får stå på i kveld også, men etter det tror jeg løpet er kjørt for denne gangen ja.... Og så er det bare å veeeeeente. Selv om jeg er super-negativ til denne pp, må jeg innrømme at jeg er spent...:-D

Klem

Skrevet

Fint at du fikk ultralydtime, dumt at du ble skremt av muskelknutene - og bra at de mest sannsynlig ikke vil være til hinder for en graviditet!

Kjenner meg igjen i å tenke negativt, samtidig som håpet om graviditet ligger på lur i bakodet hele tiden - og tiltar voldsomt i perioden mellom el og ikm. "Er helt sikkert ikke gravid"-tanker avløses stadig av mer optimistiske tanker idet man nærmer seg den skrekkblanda fryd-perioden når man springer på do for å sjekke om tanta har våget seg frampå igjen, og man innimellom svir av en test eller to for liksom å komme henne i forkjøpet.

Jeg venter mensen i slutten av neste uke - tror jeg - og håper inderlig at den ikke kommer. Jeg krysser fingrene for deg også, A1973 og alle dere tålmodige prøvere her inne!

Skrevet

Lurer på om det går an å få diagnosen manisk-depressiv for en kort periode (prøveperioden)? :-D

Lykke til alle dere andre, krysser alt jeg har for alle sammen! :)

Klem

Skrevet

Huff....håper virkelig det går veien for dere nå !! Har jo truffet el, så ikke så mye mer å gjøre...bare å håpe !! Tålmodighet har vel ingen av oss....

Ellers så må vi spare litt krutt til neste el..... ; )

Klem

Skrevet

Ja, da har jeg vært på KK (hihi, jeg trodde folk visste hva det var, men det er altså kvinneklinikken i Bergen jeg snakker om). De undersøkte meg ikke, vi satt bare og snakket. Jeg ble ikke så veldig mye klokere, men de kunne ihvertfall love meg at de skulle følge meg godt opp under et ev. svangerskap, både mht. bekkenplagene og kvalmen. Fordelen er at jeg nå er "inne i systemet". Legen på KK skrøt av fastlegen min, hun sa han hadde sendt en veldig fin henvisning! Jeg vet jo at jeg har en flink fastlege, men var jo hyggelig å få det bekreftet av andre også! :-D

Ellers så pleier bekkenplagene mine å bli litt bedre etter el. Foreløpig har jeg fortsatt vondt... Kan det være et tegn? Hahahaha nå er jeg helt på bærtur, sorry.... :-D

Klem

Skrevet

Oj, så raskt det gikk da!

Synd du ikke ble noe klokere...du får bare fortsette med å rulle rundt på sofaen og prøve å ruge litt inne i mellom hihi ;-)

Når er det du har ikm?

Jeg har 23.09.

Snakkes :-)

Skrevet

Haha, du er morsom! :-D

Jeg hadde IKM den 24, men el kom noen dager før, så jeg tror IKM nå er den 22. Så da er vi ganske så likt da!

Klem

Skrevet

Vi må jo prøve å ha litt humor oppe i alt dette, ellers tørner det snart!!!

Hvordan skal vi holde ut de neste to ukene da?

Jeg tenker alt for mye på denne babyprøvingen, ennå jeg vet at alle sier at man må slappe av....har liksom ikke all verdens av tid til å slappe av da!

Nå bærer det hjem til fårikål :-)

Skrevet

kanskje jeg har el når dere får ikm da ; ) så kommer jeg kjapt etter hvis dere er gravid =D

Har mensen nå OG en utålmodig gubbemann.... ; ) sier til han at nå skal han spare på kruttet til jeg er ferdig m mensen,...men han syns vist det er kjedelig da.... hihihi...sier bare til han...når ikke jeg får, så får heller ikke du ; ) sukk...føles som 100 år til neste pp......

Skrevet

Merkelig, men jeg føler liksom hele tiden at det er 100 år til neste skritt i prosessen... enten det er IKM eller el...:) Jeg er så sinnsykt utålmodig nå! Vil så gjerne ha en juni-baby... :)

Ååååh, i dag har jeg så vondt i puppene at jeg nesten ikke kan være borti. I tillegg har ikke bekkenplagene gått over. Vanligvis pleier de å bli bedre etter el, men jeg synes nesten de er verre nå....:-? Jada, jada, jada, jeg VET det er altfor tidlig, men.... Puppene kan jeg forstå, har hatt litt vondt i dem etter el før, men bekkenet kan jeg ikke forstå.... Jaja, jeg få vel bare vente, 10-11 dager til.... VRÆÆÆÆÆL, det føles så uendelig lenge til. Og så er det ikke sikkert det har klaffet en gang... DUST....:-D

Klem

Skrevet

*FLIRE* hahahaha....huff....blir gal av all ventingen og symptom leting og alt....Hva kan vi gjøre for å prøve å fokusere på noe heeeelt annet??

jeg har mensen enda, så ikke så mye annet å gjøre en å vente....sukk...Når i huleste kan jeg forvente el ?? Har som sagt INGEN tegn til den...Hvis sylusen min blir på 33 dager neste gang og...hvordan blir det da? Fikk mensen 8.9. HJEEELP!!

Krysser fingrer og tær for at du faktisk kan være gravid denne gangen og være så heldig å få baby i juni!!! Rart at puppene er øm nå allerede? hmmm.....

klem

Skrevet

Ja, bare le du...:-D Må innrømme at jeg føle meg *litt* dum ja... Leter og leter, 3 dpo... Tulling... :-D

Har ingen aning om hva jeg skal finne på frem til IKM for at det skal gå fortere... Denne uken har vært rolig på jobben, for en gangs skyld, og da merker jeg at tiden går sent. Har faktisk fri i morgen, men skal på jobb på lørdag. Neste uke blir veldig hektisk på jobben, da går nok tiden fortere! :) Har forøvrig et "babyteppe-strikke-prosjekt", kanskje jeg skal fortsette på det? Har ikke strikket på mange uker, men fant det frem da jeg skulle på sykehuset i går, og det var jeg jammen glad for. Måtte vente i over en time! Haha, sykepleieren mente jeg kanskje kom til å bli ferdig før det ble min tur! :-D

Har, som sagt, funnet ut at puppene er ømme i dagene etter el, så det er ikke noe nytt akkurat...:) Haha, første gang jeg merket det var jeg helt sikker på at jeg var gravid! :-D Er uansett altfor tidlig å kjenne noe som heltst annet enn innbilte symptomer, og det er jo jeg mester i! :-D

Jaja, nå har mannen reist vekk. Blir veke til lørdag. Er jammen glad jeg fikk el en god stund før han dro (haha, alt er relativt, 3 dager i denne sammenhengen er MYE...:-)).

Klem

Skrevet

Ja må jo ha noen å le av da ; ) Men er sikker på at vi blir enda verre av å sitte her inne å lese om alt som skjer med alle....

Blir enda mer utålmodig iallefall når andre er midt i el...og jeg har mensen......arg !!!

Og så er jeg enda sykemeldt så da går iallefall dagene tregt...

Du er heldig som jobber iallefall =)

Var godt dere fikk gjort unna den verste tiden før han dro ja =)) Får virkeli håpe dere traff!! Hvordan merker du el ?

Flink du er som strikker og da !!! jeg er for utålmodig til det og....hihihi...Har heklet litt...det går kjappere en strikking for min del!

Snart skal jeg ut å gå litt og ta en tur på besøk til ei venninne som har fått baby : )

Klem

Skrevet

Hei jenter!

Her kommer ennå en symptomjeger ;-) Synes allerede jeg føler meg kjempegravid jeg hihi!!

Tjorven- nr 3: Du må passe på å holde babyen til venninnen din og sniffe skikkelig - skal visst gjøre underverker!!

Skrevet

Ja, Torven, sniff i vei! :-D

Da er jeg faktisk ferdig på jobben for i dag og har fri i morgen! Nå skal jeg ut å spise lunsj med en venninne. Gleder meg! Dere får kose dere resten av dagen, måtte den, og de neste, gå FORT! :-D

Mangel klemmer

Skrevet

Ja deili med baby lukt ...sukk.... =D

Håper det ikke går lang tid før vi får vår egen baby å snuse på ; )

Kos dere masse =)

Snart helg igjen jo....

Klemmer

Skrevet

Er det sånn at hvis man har små mensblødninger, har man svak eggløsning og dermed vanskeligere for å bli gravid eller ?? Var det det legen din mente tro ?

Før hadde jeg mer blod og lengre mens, nå er det mindre...håper ikke det reduserer tjangsene.....Hmmmmm ??

Skrevet

Ja, han mente jeg hadde små blødninger pga. svak el, men han sa ingenting om at det ville bli vanskeligere å bli gravid. Men jeg tror vel egentlig det... Irriterende...:-/

Skrevet

Hmmmmm.... I dag har jeg fryktelig vondt i bekkenet... Har vanligvis vondt uken før el og under el, men så pleier det å bli bedre frem til mensen. Nå\ har det bare blitt verre og verre for hver dag som er gått siden el. Virker som om det er løsere enn vanlig. Merker at jeg hvis jeg tar litt for lange skritt så er det akkurat som om det kommer et knepp... Haha, vanskelig å forklare... Har jo hatt det sånn innimellom, så trenger ikke å være et (godt?) tegn.... Må si jeg er litt ambvivalent til dette "tegnet", hvis det virkelig er en beg. graviditet kan jeg ikke si at jeg der veldig lyst på de kommende 9 månedene...... Får vel bare vente og se... :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...