Gå til innhold

dere med setebaby..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil bare si til alle som er bekymret for fødselen pga seteleie..: det er ingenting å grue seg til..jeg merket ikke forskjell om det hadde vært hodet eller rumpa som kom først..:)

det som er med setebarn når de er kommet ut ,er at de kan ha litt vondt det første døgnet,fordi beina har vært i samme stilling over lengre tid..spesiellt de som har sittet der lenge..men det går over..:)han min skreik noe voldsomt lenge etter han hadde kommet ut..så det var ikke godt for han..men litt pupp hjelper veldig godt på altså:)

de tar alltid ultralyd av hoftene til de babyene..for å se om det er noe hoftefeil..heldigvis så hadde ikke min det:)barnelegen forklarte at setebarn ofte kunne være misfarget på rumpen,å at fjeset deres kunne være litt kneppt..men de kunne ikke se på min at han var setebarn om jeg ikke hadde sagt det ,,så jeg var veldig glad :)

d jeg og vil si..er at hvis dere skal bade babyene deres,enten om d er setebarn eller ei,så spør om de kan bade de i tummy tuben..

jeg har lest mye om d på internett,å de skal jo være veldig bra for setebabyer ..men og for de som har mye luft i magen ..dette fortalte jeg til barnepleieren som skulle hjelpe meg med å bade han,siden jeg ikke har prøvd denne tummyen før..hu visste ikke dette ,å var like spent sm meg når vi skulle bade han..

å vi hadde ikke før satt han nedi ,så feis han noe så inni hampen ,å rapte som bare det hehe,hu blei jo så overasska å begeistret at hu ba 4 stk komme in av barnepleiere å jordmødre for å se på dette hehe..han var så salig oppi der..han bare nøt det i fulle drag:)

hu kunne fortelle at når de badet de i vanlig stamp så var d mye skriking,fordi de følte seg litt utrygge oppi der,å det ble så stort ..så denne tummyen skulle hu anbefale til alle som ville prøve den..

bare et lite tips fra meg:)jeg gleder meg til å ta kvedsbadet på han i kveld..han sov jo som en stein etterpå:)

lykke til med fødslene deres ..det er jo så fantastisk opplevelse:)*sukk*

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor får man tak i en slik tummy tub?

Skrevet

jeg kjøpte den av ei veninne jeg da..men se på tummytub.com

der står d info om den og:)å hvordan en får tak i de..

Skrevet

Hørtes helt genialt ut. jeg har ikke tenkt sånn på tummytub før! :-) Skal prøve å snu på fredag, men jordmor jeg snakket med i telefonen idag sa at hun ikke hadde trua på at de fikk snudd hvis han hadde sittet siden uke 24, så da blir det nok setefødsel på meg også:-)

Kos deg med lille nurket! :-)

Skrevet

Så flott innlegg Redokide!

Jeg har også god erfaring med tymmyen. Har ingen erfaring med setebarn da, men hun som lå vedsiden av meg på venterom på sykehuset hadde setefødsel(noe de merket i det fødselen startet, mens jeg var i rommet) Det ble litt hektisk, men hun sa at det gikk så fint og at hun ikke ville grue seg til en ev. ny setefødsel igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...