Gå til innhold

Hvor sunn er denne ketolysekuren over sikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på et så høyt inntak av fet mat er jo ikke bra med tanke på hjerte og karsykdommer? Hva med kolesterolet f.eks? Vil ikke det stige når man inntar så mye fet mat??

Barer lurer, vurdere å hive meg litt å trenden selv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, går ikke halve dib på dette da??

Ingen som veit?

Skrevet

Kritikerne hevder jo at det ikke er bra i det hele tatt. Og i mine øyne er det forholdvis innlysende at å spise masser av fett ikke er bra.

Skrevet

Ja, er jo dette jeg ser også. Pappa hadde hjerte problemer når han levde og han fikk da rimelig klar beskjed om at fet mat var farlig for hjertet!

Så selv om ketolyse kanskje virker fort på vekta, så vil kanskje god gammeldags kalloritelling og fysisk aktivitet være det sunneste på sikt?

Selv om kanskje resultetene vil komme litt tregere...

Skrevet

Med kaloritelling og trening kommer vel resultatene like fort (opp mot 1 kg i uka) om man er flink. Men klart det er lettere å slanke seg på usunn mat enn sunn mat :o)

Skrevet

He, he... klart det! Vil jo tro det er litt mere motiverende og kunne spise bacon til frokost hver dag, en en liten salat... :-)

Men jeg tror nok jeg dropper ketolyse jeg, og satser videre på sunt kosthold og trening.

Skrevet

Undersøkelser viser at kolesterolet (siden du nevner det) synker drastisk på en ketogen diett, det samme gjør avleiringer i blodårer. Jeg sier ikke at ketolyse er svaret for alle, men for meg funker det, og det er få som har prøvd det som mener noe annet. Skeptikere er det mange av og de fleste lever høykarbo og fettfattig, noe som derimot ikke er sunt.

Vår oppfatning av sunt er masse sukker (karber som i brød og pasta og ris) og fettfattig. Mens det motsatte viser seg å være tilfelle. Visste du at fedmeepidemien i USA eksploderte når light-produkter ble introdusert? Ikke uten grunn, kroppen vår lever godt uten sukker, men dør uten fett.

En annen ting å huske på er at ketolyse er en kur, ikke en livsstil, etter 6 mnd anbefales det å legge om til normalt lavkarbokosthold, nettopp fordi man ikke vet langsiktig virkning. Men så langt ser det ikke ut til å være skadelig på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...