Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Noen som vil hjelpe meg med noen middagstips? Har masse kyllingfilet i fryseren som jeg vil ha brukt opp. Har aldri laget kylling med pasta, men det høres litt godt ut. Noen somvil komme med oppskrifter? Kan godt være andre middagstips også!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Denne er god - selv om den er relativt mild på smak: Fettucine med kylling- og sjampinjongsaus 400 g fettucine (eller båndspagetti) 2 store kyllingfileter 1 ss olivenolje 30 g smør 2 skiver bacon, hakket 2 fedd hvitløk, knust (finhakket) 250 g små sjampinjonger, i skiver 0,8 dl hvitvin (kan sløyfes) 1,7 dl kremfløte (eller hvorfor ikke 3 dl? ) 4 vårløk, hakket 1 ss hvetemel 2 ss vann 35 g nyrevet parmesan, til servering Kok pastaen (i vann tilsatt salt) al dente, sil av vannet og legg tilbake i gryta. Skjær filetene i strimler. Varm olje og smør i en tykkbunnet stekepanne. Stek kyllingen over middels varme i 3 min eller til det er brunt. Tilsett bacon, hvitløk og sjampinjong. Stek under omrøring i 2 min. Tilsett vinen og la den koke inn til det halve. Rør inn kremfløte og vårløk og kok opp. Lag en jevning av mel og vann. Hell den i panna, og rør til blandingen koker og tykner. Skru ned varmen, og la det surre i 2 min. Smak til med salt og pepper. Hell sausen over pastaen og bland odt. Dryss med parmesan, og server straks med en grønn salat og kanskje litt varmt krydderbrød til.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Denne lagde jeg her om dagen! kjempe god:) http://www.aperitif.no/index.db2?id=23299
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Namnam, det her så ut som 2 gode oppskrifter takk!
Kosel Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Kylling og pastasalat er utrolig godt! skjær opp kyllingen i mindre biter og stek med krydder av eget ønske. Pasta koker du som vanlig. La det lunes litt så ikk salaten blir ødelagt før du blande alt sammen. Du kan bruke hva enn du syntes er godt i salaten. Ishavssalat,ruccola,acocado,mais,ananas,salatbønner,blomkål,brokkoli,sopp osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå