Lille Ollebolle Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Jeg jobber 50% på butikk og trives veldig godt med det! Det er to avd og når jeg begynte var det en hovedsjef + en sjef på hver avd. sjefen for den ene avd sluttet i vinter og hovedsjefen tok da på seg hans arb.oppg. I sommer sluttet også den andre avd sjefen, men hovedsjefen bestemte seg for at han skulle også ta på seg denne jobben... Som om ikke dette var nok har butikken akkurat begynt på en omfattende oppussing og flytting! Vi har en timeliste å gå etter for denne uken, men ingenting for neste uke. Sjefen sier at vanlige regler (2uker varsel om forandring på timer?) ikke gjelder pga den spesielle situasjonen vi er i med oppussing og alt. Jeg syns jo at vi hvertfall burde ha en grunnplan å gå etter så kan han heller spør om det trengs ekstra folk noen dager... Noen som vet reglene på dette?
Lille Ollebolle Skrevet 9. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. september 2008 Det ble litt langt og kjedelig, men jeg hadde satt pris på om noen visste dette.
Dronningen! Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 I følge arbeidsmiljøloven § 10-3. Arbeidsplan Dersom arbeidstakerne arbeider til ulike tider på døgnet, skal det utarbeides en arbeidsplan som viser hvilke uker, dager og tider den enkelte arbeidstaker skal arbeide. Arbeidsplanen skal utarbeides i samarbeid med arbeidstakernes tillitsvalgte. Dersom ikke annet fremgår av tariffavtale, skal arbeidsplanen drøftes med arbeidstakernes tillitsvalgte så tidlig som mulig og senest to uker før iverksettelsen. Arbeidsplanen skal være lett tilgjengelig for arbeidstakerne. Så da skjønne rjeg ikke at lederen din kan si noe slikt. Ta kontakt med tillitsvalgt eller neste ledd etter sjefen din....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå