*tornerose* Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Merkelig, de siste nettene nå har jeg vært kvalmen. Er i uke 35. Ikke kvalm på dagtid.....
Promp Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Hei, jeg er i uke 30, og har blitt plutselig kvalm på dagtid. Sliter litt om natten også, men det går bedre da. Utrolig irriterende!!! Trodde liksom jeg var ferdig med den kvalmen i 1.trimester, jeg...
*tornerose* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2008 Ja ikke sant??? trodde også kvalmen var over for godt!!!!!! Får håpe det er sånn som forsvinner like fort som det kom :-)
Gjest Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Huff, ja. Våkner om natta og er kjempekvalm. Kjedelige greier
ajate *høygravid* Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Dette svangerskapet har jeg slitt med kvalme om natta nesten hele veien, i tillegg til kvalme og oppkast om morgenen og formiddagen. Slitsomt! Har ikke funnet noe som hjelper på det, men nå er det heller ikke så lenge igjen, så jeg klarer nok de ukene
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Jeg også er utrolig kvalm om natten, men ikke på dag. Jeg tok meg et glass melk inatt, og det hjalp
*tornerose* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2008 Så "godt" å høre at jeg ikke er alene, trodde liksom det var ganske uvanlig å bli kvalm i 3. trimester...... Å takk for tips om et glass melk, det skal jeg prøve i natt hvis kvalmen kommer :-)
my71 Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Jeg for min del ble også plutselig kvalm igjen forrige uke. Det kom bølger av kvalme, og jeg kastet opp midt på natten tre netter på rad. Det viste seg til slutt å være omgangssyke og hadde ingenting med graviditet å gjøre :-) På meg hjalp det med blande farris og eplemost, idoform tabletter og biola. Tror det hjelper på kvalmeplager uansett årsak. Lykke til og håper du snart føler deg bedre igjen
*tornerose* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2008 Takk for det my71 :-) Dette kommer som sagt kun på nattestid, men er allikevel veldig plagsomt..... Men i kveld har jeg kun spist sunt, frukt og knekkebrød og biola melk, så får se om det hjelper.... kjente jeg var ganske oppblåst da jeg la meg i gårkveld, har blitt litt mye godis på kveldene for tiden, hehe.... så skal ikke se bort fra at det kan være en medvirkende årsak....
Nupsi Mcnugget Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Spiser lite godis og normal sunn kost og også blitt kvalm igjen på kveldene nå i uke 30.....var visst vanlig sa min jordmor, men skikkelig ubehagelig.
har4barn Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 Er bare 30 uker, men kvalmen er kommet tilbake også her. Kjenner det mest om morgenen. Ikke så ille at jeg kaster opp, men plagsomt likevel. Hjelper å spise frokost, da.
ajate *høygravid* Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Hvor er dere heldige som finner noe som hjelper! Jeg finner ikke noe som hjelper og det er litt nedtur. Kan være det hadde hjulpet med piller fra legen, men det vil jeg ikke ta. Heldigvis vet jeg at det forsvinner etter fødselen.
mor-igjen Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Jordmor har sagt til meg at dersom en ligger på ryggen, så kan en bli kvalm fordi magen presser på blodtilførselsen til deg og babyen. Det beste er å ligge på siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå