Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Hei hei jenter:) Jeg tok den siste pillen av pergokuren min i går kveld...I dag er jeg da på dag 10 i syklusen, men husker ikke når legen sa jeg burde ha sex...hvilken dag liksom?? siden jeg hadde så masse bivirkninger hadde jeg 0 sexlyst i går så da lot vi være...men en er usikker på når vi må kjøre på... Noen som kan dette?? og hvorfor skal man kun ha sex annenhver dag? gjør det noe om man har hver dag?? noen som vet?? blir kvaliteten på svømmere dårligere eller?? Hilsen *forvirret og hormonpåvirket*
Maine Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Jeg går også på pergo denne måneden og vi fikk beskjed om sex annen hver dag fra dag 14 i syklusen. Eggeløsningen kommer visstnok litt sent på pergo, dvs mellom dag 14 og 21. Jeg fikk positiv eggeløsningstest på dag 17 i syklusen, dvs 9 dager etter siste pergotablett. Min gynekolog sa at kvalitene på svømmerene er best ved sex annen hver dag. Men jeg har fått flere barn tidligere og vi har gjerne hatt oss hver dag rundt el. Spennende å se om pergo gir oss spire...
Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 så jeg bør ha sex dag 14, 16, 18 osv....hm... Tror jeg skal forsøke meg på sex nesten hver dag denne gangen og så heller annenhver hvis spiren ikke sitter nå...har ikke hatt så mye sexlyst i det siste, men skal gjøre alt jeg kan denne månden:) hvis ikke spiren sitter snart gir jeg opp.... Tar du eggløsningstester?? jeg har kjøpt noen pakker nå og skal teste, men vet ikke når på døgnet man skal teste...Har ikke hatt eggløsning siste halve året tror legen så derfor har testene vært negative....så jeg gir dem en sjanse til:) Ha en fin dag
*mitt største ønske* Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Hei hei=) jeg tok min siste pergotbl på søndag og satte i gang med sex samme dag!!! begynte å EL-teste igår,selvom jeg vet at det er litt for tidlig...jeg har el til fredag eller lørdag,for jeg har el hver mnd,men har fått pergo for at vi skal få litt ekstra hjelp...hihi,for alt er visst som det skal med oss begge=) vi har sex nå annenhver dag frem til fredag,og har da sex hver dag rundt el og de dagene etter el!!!! så nå får vi krysse fingrene for at spirene våre skal sitte=)) Har dere prøvd lenge?
Gjest Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 oki da er du en dag etter meg i syklusen da...spennende dette her...jeg har ikke eggløsning så antagelig må jeg ta flere kurer...men jeg x fingrene for at dette går bra:) da har jeg eggløsning lørdag eller noe jeg da....ikke lett dette her... lykke til og hold meg oppdatert da på hvordan dette går.... Prøver dere på deres første? prøvd lenge?
simson Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 hei,jeg var begynte på pergo 29 aug,var ferdi 2 sept,hvordan regner dere syklus da?skjønner ikke d her jeg,normalt sett skulla jeg hatt eggl 7 sept,men er senere nå har jeg hørt.
*mitt største ønske* Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 har EL imorgen eller lørdag tror jeg,men hvis EL kommer senere pga pergo vet jeg ikke...da er det jaggu godt vi har EL-tester... vi har nå prøvd i 1.5 år,og jeg begynner å bli rimelig lei,hvorfor får ikke vi spira til å sitte da??vært til utredning begge to,og alt er i tipp topp stand=) så vi trenger nok bare litt ekstra hjelp,så håper at pergo funker!!! vil sååååååå gjerne ha barn nåååååå!!!! Lykke til med all sengekosen jenter..**knis** =))
Gjest Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Har prøvd i litt over et år jeg også..hadde sa i januar...så jeg kan få det til i alle fall....men så har jo ikke jeg hatt EL etter sa....det er mitt problem...legen sa at jeg var heldig hvis jeg fikk el denne månden...hvis ikke prøver vi å øke medisinene... Ja lykke til alle sammen:)
Gjest Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Jeg hadde eggløsning på dag 13 etter pergo kur, hadde sex den dagen og ble gravid da.Men jeg tok el test den gangen.
*mitt største ønske* Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 hadde eggløsning idag på dag 14,altså 5 dager etter siste pille på pergokur... jeg har alltid el da,men har sett at mange får senere pga pergo...min kom akkurat som den pleide å gjøre!!!! så nå håper jeg inderlig at spira/ene sitter=)
Gjest Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 jeg tok el test i går og den var negativ...hadde heller ikke sex da vi var ute og utslitt når vi kom hjem...men i dag skal jeg teste igjen:) har jo ikke hatt el på en stund så den kan være når som helst..... håper på el snart jeg og...håper dette blir vår måned:)
Gjest Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 I dag hadde jeg min første positive eggløsningstest på 7 mnd:) Men det må ikke bety at jeg har eggløsning, kan være at kroppen prøver å få til en derfor positiv test...
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Hei!! Spør her også jeg... dere er jo kjente med pergo og jeg lurer på hva kritereiene for å få pergo er? Hvis man har el, men den er uregelmessig får man da tilbud om pergo? Jeg lurer på om man i det hele tatt er garantert at man har EL når man får positiv EL test.. eller om kroppen gjør seg klar men ikke klarer å slippe egg. Er i 4pp nå, men har vært uten prevensjon i 9 mnd og hatt regelmessig sex. Begynner å bli ganske så frustrert:(((( Hva er bivirkningene ved å ta pergo? Er det lettere å få flerfødsler hvis man tar pergo?? Og er det mange som får det til ved å bruke pergo?? Mange spørsmål, men oppi mitt hode surrer det fælt så setter stor pris på noen svar:)
*mitt største ønske* Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Hei KrøZa82=) jeg ba selv om pergo hos min gynekolog,siden vi hadde vært prøvere i over 1.5 år var jeg rimelig lei og frustrert og sa da at jeg ønska hormonbehandling...samboer og jeg har vært igjennom utredning og alt er som det skal med oss!!! Jeg har også sykluser på 26 dager og el ca 12-14 dag,så jeg fikk pergo som litt ekstra hjelp=) Har ikke hatt noen bivirkninger,utenom at jeg kanskje ble litt ekstra følsom,men ikke merket noe annet!!! og ja det er lettere å få tvillinger/trillinger når man går på pergo!! man må også igjennom en gu undersøkelse og innvendig ul før man kan få pergo,for å sjekke om at alt er som det skal=) har gått på min første kur nå,og har ikm den 24 september,så tvi-tvi=) Håper jeg fikk svart på det du lurte på=) *klem*
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 16. september 2008 #15 Skrevet 16. september 2008 Så spennende *mitt største ønske*.. Takker masse for svar. Jeg er veldig usikker på om jeg skal vente litt før jeg tar kontakt med gynekolog. Vi har jo ikke prøvd så lenge som 1,5 år.. men det begynner å nærme seg året siden jeg sluttet på pilla. Det er jo en stund det. Jeg har også regelmessige sykluser, eller det varierer fra 29- 32 dager men mensen kommer som regel rundt disse dager. EL testet jeg positivt på søndag selv om jeg ikke ventet den før tirsdag. Heldigvis har vi hatt sex daglig siden midten av forrige uke og frem til idag. Håper virkelig at det klaffer nå. Jeg vurderer virkelig litt ekstra hormon-dytt for å se om det hjelper. Men da må vi vel utredes først. Tok det lang tid før dere fikk time til de forskjellige undersøkelsene? Jeg har vel IKM i slutten av uke 39 jeg:) tvi tvi Masse lykke til alle sammen..
*mitt største ønske* Skrevet 16. september 2008 #16 Skrevet 16. september 2008 hadde jeg vært deg hadde jeg gått til lege nå jeg,hadde jeg visst at det egentlig var så enkelt å få pergo hadde jeg spurt før... jeg har vel egentlig ordnet det meste selv jeg,eller det vil si at jeg har ringt og mast på gynekologen min...samboer leverte sædprøve des 07, jeg ba om gjennom-skylling av egglederne i mars 08, fikk det da i april 08...spurte om pergo i august 08..hehe,som du skjønner så gir jeg meg ikke så lett=)) så hvis jeg ikke blir gravid nå på 1kur,skal den dobbles, og hvis ikke det funker skal den dobbles igjen...etter 3 pergokurer uten å være gravid skulle jeg kontakte min gyn igjen,og da skal jeg til en sånn kikkhullsopr, hvor de går igjennom navelen eller no,er ikke helt sikker jeg...er alt bra da osgå, blir det sendt søknad om prøverør for oss...begynner å bli utålmodig, siden alle mine venninner blir gravide og ikke jeg...vil jo gjerne ha barn samtidig som de, og ikke 10 år etter!!!! ser du jobber som sykepleier, jeg er hjelpepleier; hva jobber du med? **klem**
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå