*Anonymus Maximalus* Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 jeg har drevet å farget håret hjemme, farget det helt lyst. Nå har jeg derimot lyst til å farge det mørkt. Lar det seg gjøre?? Jeg vil gjerne ha tips for at det skal være minst mulig sjanse for at det evt går galt.Er det noen farger jeg bør unngå, noen du vil anbefale?? Trenger ikke å tipse meg om å gå til frisøren, for det har jeg uansett ikke råd til, har ikke råd til å gå å klippe meg engang.
*Askepott og hjelperene * Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Klart du kan farge håret ditt mørkere da ville jeg valgt en mellombrun farge,den blir altid fin. Spør på et parfymeri,de kan ofte gi svar,eller gå inn på en frisørsalong å kjøp hårfarge,koster rundt 100kr de vet hvilken farge du vil passe lykke til
frk Nilsen Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Siden du nå har helt lyst hår må du passe på at fargen ikke "reagerer" på håret ditt. Så det ikke blir rosa, grønt eller blått.... Kommer an på sammensetningen av fargen. Ville nok gått til frisør i denne omgangen å fått råd om hvilken farge som du skal bruke, eller og du må bruke avfarging og deretter farge den i fargen du ønsker.
yess!!vi blir 4 i februar:-) Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Jeg har nettopp farget håret mørkt, en litt rødbrun farge. Jeg var helt lys i håret, med litt mørk ettervekst:-) Det ble veldig fint! har fått masse skryt....kanskje fordi jeg egentlig er veldig mørk;-) Jeg har forresten gjort dette mange ganger, og alltid har det gått bra. Tror det er viktig at det er litt rødt i fargen, for ellers har håret ofte en tendens til å bli grønt. Dette pga at når man bleker håret forsvinner det røde pigmentet i håret. Jeg brukte forresten L´oreal Couleur Experte nr6,46 morelle cherry:-) denne er med striper også, men det har jeg ikke brukt denne gangen. Koster omtrent 180 kr på parfymeri
*Anonymus Maximalus* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2008 takk for tips=D
*Anonymus Maximalus* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2008 dytte litt for kanskje å få flere tips
Matildesnusk + lille ups Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Jeg har solgt hårfarge i mange år, og det er som det blir sagt ovenfor her; lysbleika hår mangler de røde pigmentene, så dersom du ikke vil at håret skal bli grønt, må du tilføre rødt. Enten kan du velge en farge som inneholder røde pigmenter, eller så bør du ta en litt lys farge med rødt i først (minicolor f eks, trenger ikke være permanent farge), og så farge med en ren brun farge over der igjen. ..men personlig ville jeg også dratt til frisøren. Dette blir muligens litt dyrere, men da får du iallfall den farga du vil ha! Lykke til :-)
*Anonymus Maximalus* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2008 takk, takk=D Har absolutt ikke råd til å dra til frisør nå, så det blir uansett uaktuelt. Men takk for tips, er ikke redd for å eksprimentere litt, så er ikke noe krise om det blir litt feil farge liksom. Men vil som sagt helst ikke ha grønt da.. hehe=D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå