Colargoll77 Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Jenta mi bare elsker å ligge på lammeskinnet sitt, men nå må det vaskes. Noen som har tips til hvordan jeg skal vaske det i maskin for å beholde størrelsen og mykheten? Jeg vaska et på ullprogram tidligere, men da var det klissvått og dryppende etter vask. Det tok DAGER å tørke det og det var sten hardt på undersiden. Noen tips...
Zitro Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Hmmm, kasta det i maskinen på ullvask jeg, hang det på vaskerommet og etter 1 dag var det tørt og helt mykt også... Brukte du riktig vaskemiddel da? For å tørke det så kan du rulle det inn i et håndkle og tråkke på det. Da vil ihvertfall mye av vannet gå over i håndkle.
Dotten Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Jeg kjøpte med spesialvaskemiddel der jeg kjøpte skinnet. Vasket det på ullvask og la det til tørk på tørkestativet inne på badet. Det skal viss nok ikke henges til tørk.....! Skinnet var like mykt og fint som når det var nytt Siden skinnet ditt var blitt hardt under, var nok det feil såpe ev. dårlig skylling som er årsaken. Vask det på ny... og du må nok beregne ett døgns tørke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå