Gå til innhold

Litt nervøs jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr. 4, har tre gutter fra før på 7 år, 5 år og 20 måneder. Termin 19.mai, og er altså 4+2. Denne siste var i og for seg planlagt, bare ikke riktig ennå, men jeg er likevel vettskremt. Tenker endel negative tanker om alt er bra osv. - jeg har fått tre sunne og friske barn, hvorfor skulle jeg få enda en som er sunn og frisk?? Er også bekymret for hvordan det skal gå med 4 - føler meg egentlig litt sliten allerede. Har full jobb, og tror nok jeg må fortsette å ha det, vi har ikke råd til at jeg skal trappe ned.

I tillegg har jeg nettopp vært på en konferanse gjennom jobben og drukket en god del alkohol (noen pils hver dag i 4 dager), og er skikkelig bekymret for hvordan det har gått med babyen i magen.

Jeg veier dessverre litt for mye etter forrige svangerskap også, så jeg er kjemperedd for å legge på meg masse....

Kort sagt så er jeg litt lei meg og nervøs. Håper det går seg til etterhvert, men jeg skulle gjerne ha snakket med noen som vet litt om hva jeg føler. Går det an å bestille time til f.eks jordmor så tidlig? Bare for å ta en prat? Abort er helt uaktuelt, mannen min og jeg er helt enige om at vi skal beholde barnet, men jeg har bare behov for å prate med noen for å kanskje få ut endel negative tanker....

På forhånd takk for gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det er et forum her eller på dib for de med flere barn, kanskje du kan få noen råd der.

du ahr sikkert så mange rutiner på plass med 3 barn at det ikke blir så mye verre med 4 barn.

ja man er jo aldri garantert å få et friskt barn desverre. mange som er redd for det uansett om det er første eller 4 barnet. får nok ikke gjort så mye med det desverre.

er ikke noe farlig at du drakk alkohol, den lille får ikke noe næring av deg så tidlig i svangerskapet, dere deler ikke blod enda osv. veldig mange som har tatt seg en skikkelig fest uten å vite at de er gravide, så slapp av :o)

vet ikke om man kan få time hos jordmor så tidlig, kommer nok ann på hvor du bor og hvor stor kapasitet de har. mange steder er det jo laaang ventetid på jordmor i svangerskapet.

Lykke til, det går sikker helt supert!

og forresten, ang vekten, jeg veier også for mye, og jeg har bare gått opp 3 kg denne gangen, er i uke 37 nå. er lettere å ikke legge på seg så mye når man er litt stor fra før, man går ofte ned litt i vekt i seg selv :o)

Skrevet

hei hei..

det var som å lese om meg selv, går med nr 4 i magen(er 16 uker på vei) å vi har barn på 6,4 å 1 år.. sånn som du beskriver det hadde jeg det å i begynelsen, det var mye som skulle falle på plass med enda en baby i hus. vi måtte tenke på ny bil, økonomi og hus å da blir men gjerne litt "forstyrret" i tankene.

men etter noen uker med mye tanker falt liksom alt på plass.

har ikke vært til ul enda å gruer meg litt til den, har også tenkt på om det er noe galt med babyen. skal bli godt å få det unna vei.

kan ikke du gå til legen å be om en tidlig ultralyd om noen uker, det kan jo hjelpe litt. jeg var til ul da jeg var 10 uker sist jeg gikk gravid, da kunne legen se at alt sto bra til.

du får helt sikkert time hos jordmor visst du vil, hun kan henvise deg til samtaler på sykehuset ditt visst de har tilbud om det.

jeg fikk samtaler ganske tidlig i sist svangerskap, der snakket vi om fødsel, hvordan jeg hadde det å om mat å vekt, jeg fikk også snakket med ernæringsekspert å det hjalp masse.

jeg tror de følelsene du kjenner nå vil gi seg etterhvert når du har vent deg til tanken med å få en til baby å å være gravid. er jo stort å bli gravid å det er mye som skal på plass både av praktiske ting å alle tankene rundt det...

ønsker deg masse lykke til å håper du fikk noe ut av svaret mitt..

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar! Jeg har jo sett at andre også får fire barn, men de er som regel ikke så tette. Dine er jo faktisk enda tettere enn mine. Hadde dere planlagt å få enda en? Har du gutter eller jenter fra før?

Jeg skal ta kontakt med jordmor og prøve å få en samtale ganske tidlig. Føles bedre allerede nå når jeg har en plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...