*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 skal ta en diabestes test på onsdag..de var redd jeg hadde fått diabetes..hadde høyt blodsukker på fredag..9,8 fastende.. blir en nøye fulgt opp viss en har det?? jeg har en forferdelig hodepine om dagen også...så går til kontroll 2 ganger i uka hos legen.. noen av dere som har blitt lagt inn på grunn av dette??
Lone27 Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 skal også på glukose belastinings test nå i uken.. er spent på hva dem finner ut av der. Ja jeg tror dem følger deg litt nøyere visst der viser seg at du er i fare sonen eller om du har fådt svangerskaps diabetes.
Røde Sonja Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Fastende blodsukker på 9,8 vil nok tilsvare svangerskaps diabetes ja. Jeg hadde svangerskaps diabetes da jeg gikk med førstemann. Fikk da hyppigere jordmor kontroller, plagsomt mange UL og ble generelt sett fulgt veldig nøye opp. Jeg ble ikke innlagt, men fikk samtale med dietetiker ( jeg fikk velge om jeg ville sette sprøyter med insulin, eller om jeg ville gå på en knallhard, nesten karbohydratfri diett. Jeg valgte dietten. Hvilket gikk greit ) Svangerskapsdiabetesen ble oppdaget mot slutten av svangerskapet. Det er visst vanlig at den gravide kroppen sliter mer med å "fordøye" karbohydrater da. Disse hormonene vet du. Tre år etter jeg hadde svangerskaps diabetes fikk jeg varig diabetes. Type 1. Jeg får hodepine ved høyt blodsukker, kanskje det er det du opplever..? Det er en helt utrolig oppfølging man får i svangerskapet. Grunnen til alle kontrollene er : vekstestimering, ( man vil jo helst ikke ha et "sukkerbarn" ) pluss at diabetikere har en noe forhøyet risiko for å utvikle svangerskapsforgiftning. Har forresten aldri hørt om noen som har blitt innlagt pga svangerskapsdiabetes. Men de kan jo finnes.... Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå