Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 bare jeg som går hver 14. dag? Hvor ofte har dere vært og er dere til kontroller?
GuttemammaTilTo Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 jeg har vært til kontroller 1 gang i mnd, pluss alle gangene jeg var tidligere i svangerskapet pga sykdom. nå har jeg begynt å gå hver uke. er 36+2 i dag, hodet er festet og slimproppen har visst gått:-)
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Er nok ikke bare deg:) Eg var til lege i uke 8, 24, 28, 32, 36, 38 og skal igjen neste uke (uke 40).
☆Mathilde Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Er 36+4 idag og har gått sjeldent til kontroller gjennom hele svangerskapet. Er litt skuffa over det egentlig. Skal til JM på Torsdag, og skal vel få gå oftere den siste tiden! Håper jeg!
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Kontroll hver 14. dag fra og med uke 36 til uke 40 er helt standard. Etter uke 40 er det kontroll hver uke.
AO3 Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Tror det er forskjell fra sted til sted. Jeg er innom to ulike systemer, siden jeg går til kontroller et helt annet sted enn der jeg skal føde. Her jeg er nå har de kontroller hver uke fra uke 36 (tror jeg), men dit jeg skal før fødselen - og dermed det opplegget jeg skal følge helt på slutten - er det kontroller uke 36, 38, 40, 41. Dette tror jeg er "standardopplegget" i Norge, ikke kontroller hver uke. Blir litt merkelig å plutselig gå til kontroll *sjeldnere* når termin nærmer seg for min del, da...
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Jeg har vært på de vanlige kontrollene som er èn gang i månden, fram til for et par uker siden... Og har fra da, og skal fremover, ukentlig. Er i uke 35 nå, så var vel fra uke 33 jeg begynte med de ukentlige.. Dette pga blodtrykket mitt og masse ødem i kroppen! Ellers er det vanlig med annenhver uke fra uke 36 her jeg bor )
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Jeg har faktisk vært 2 ganger i uken fra ca uke 37. Er nå 6 dager på overtid og tror legen begynner å bli passelig lei av meg hehe. Hadde infarkt i morkaken sist svangerskap, derfor jeg får litt oftere denne gangen.
82glad Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Skal til legen hver 14 dag nå, og så vil jordmora at jeg kommer til henne hver uke for ktr.
Kathy+Oktoberjente Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Jeg går hver 14. dag nå på slutten..
susemor-3 små Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Ja, jeg har stort sett gått hver uke nå. Har hatt litt "ekstra" å slite med dette svangerskapet, så har følt det betryggende med så ofte kontroller. Har gått annenhver gang sånn ca, til jordmor og lege.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 Har gått hver 4. uke fram til 8. mnd. Da er det annenhver uke. Nå har jeg en uke igjen og skal begynne å gå dit 1 gang i uken - forhåpentligvis IKKE, da jeg håper jeg slipper å gå over =)
9nakr Skrevet 9. september 2008 #13 Skrevet 9. september 2008 Hei, Jeg har gått hver uke de siste ukene, men jeg fikk høre fra legen sist gang at hver 14 dag er den nye "normen".
husmus &2 Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 Jeg har også gått 1 gang i måneden, frem til uke 32, da måtte jeg inn for å ta blodprøve pga RH-. Så fra da av blir det jo faktisk hver annen uke siden jeg har den faste kontrollen igjen i uke 34, og nye blodprøver i uke 36. Litt usikker på om jeg må gå en gang i uken etter uke 36, men vi får se. Jeg har bare gått til jordmor, orker ikke å gå til legen min fordi hun vil bare snakke om jobben min, hvilket jo er hyggelig nok, men jeg er der for å snakke om meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå