VerdensBeste Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Vi har fått beskjed om at det er 80 % sjanse for at hun kommer til å utvikle atopisk eksem, pga at jeg og barnefar har hatt det som små, og jeg har det enda.. Bør jeg unngå ullklær på huden da, eller gjelder det bare om de har utviklet atopisk eksem allerede ?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Jeg har egentlig ikke peiling, men di som skal ha greie på dette sier at alt av ull bør ungås:-)
Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Du burde unngå det ja. Men cubus har ullbodyer og bukser med bomull på innsiden og ull på utsiden. De er gode og har samme egenskapene som ulltøy
VerdensBeste Skrevet 9. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2008 Å ja, det var jo kjempe smart da Har kjøpt en kjempe fin ulldress fra exit også, så kan jo bare ha noe tynn bomull under den.. Hvis det blir så kaldt at man trenger det i år da, man vet jo aldri med disse gradene. hehe
Nætte;mortil2 Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Du kan bruke ull rett på huden også, men da bør du sjekke at det ikke er noe sår først. For det er når huden er sår at ulla er dum, siden den henger seg fast. Men vi har en 3åring med eksem, og har brukt ullklærne fra cubus, og er utrolig fornøyde med dem!! =)
Krusemynthe Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 2 kommentarer: Jeg har selv vært (og er) et atopisk barn, men ull har jeg ikke hatt problemer med. Derimot har jeg hatt mye større roblemer med stoffer av syntetisk kvalitet. Derfor ruker jeg kun ull, bomull eller lin. Men at jeg tåler det betyr jo ikke at alle gjør det. På den annen side - ikke alle med atopisk eksem må "avtså fra ullens fatastiske egenskaper". ...og... Veslejenta her fikk en "jumpsuit"/sparkebukse som var strikket i et garn laget av melkefiber. Det høres helt sprøtt ut "melkefiber", men i oppskriftsheftet sto det at melkefiber (som er utrolig mykt å ta på - nesten som silke) har mange av de kvalitetene ulla så langt har hatt monopol på; varmer selv om den er fuktig, transporterer fukt, puster osv. I tillegg virker den kjølig når det blir varmt (som silke). Vi har nå brukt dressen en stund og jeg må jammen si at melkefiberen virker lovende!! Kanskje det kunne være noe å tenke på (hvis du strikker eller har noen som kan strikke for deg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå