Gå til innhold

Hvorfor kan ikke all 100% bomull vaskes på 90 grader??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har grist noe middagsglass på en body til Jonas, og den kan bare vaskes på 60 grader. Og da går ikke flekken bort... Men så har jeg en an body som også er 100% bomullstoff og i vaskeanvisningen der står det at den kan vaskes på 90.

Hvis et klesplagg ikke har noe print eller noe og kun er ren bomull, hvorfor kan det ikke da vaskes på 90?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men hvis bodyen med middagsmaten på likevel er ødelagt, så er det jo bare å prøve å vaske den på 90 og se om den blir ren. Det verste som skjer er at den krymper, så må du kaste den..

Skrevet

Vill gjetting fra min side, men det er sikket forskjell i kvaliteten på bomullene også. Noen er kanskje ferdig krympet og tåler dermed 90 grader. Ville som Sivalur kjørt den på 90 og sett hva som skjedde (bruk gjerne flekkfjerner på, Biotex eller Vanish eller hva du måtte ha).

Skrevet

Bruk vanish, spray på og la ligge litt (et par timer kanskje). Vask deretter på 60 grader, med vanlig vaskepulver og vanishpulver. Dette har jeg gjort med bodyer med middagsglass-gris, og de har blitt helt rene.

Vet at det ikke var flekkfjerningstips du spurte etter, men lykke til med flekkfjerningen. :)

Skrevet

Min erfaring er at mange klesplagg tåler mye mer enn det som står på. Har barnetøy jeg som er merket med 30 grader finvask, og det hiver jeg inn på 60grader. Like fint etter mange vaske det...

Mange klesprodusenter legger seg lavt pga da har dem sitt på det tørre hvis man får ødelagt klær i maskinen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...