Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Jeg og samboern har nå bestemt ss for at vi skal flytte fra hverandre. Jeg blir boende der vi leier nå, mens han skal finne seg et nytt sted. Lillegutt skal være hovedsaklig hos meg, men ha samvær med pappan annenhver helg og hver onsdag (eller en annen dag ettersom åssen det passer). Jeg og pappan er enige om alt egentlig, men jeg lurer jo litt på åssen dette kommer til å bli da. Trenger både noen oppmuntrende ord og gode råd om hva jeg må få ordnet og hva jeg har krav på. Pappan kommer til å stille opp masse, han er kjempeflott sånn.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Dersom du skal få alle stønader som du kan ha rett på hos NAV trygd, så må dere på et meklingsmøte på Familievernkontoret. Dette fordi NAV krever meklingsattest som vedlegg til søknader, fra tidligere samboere. Og dette er uavhengig om dere nå er enige eller ikke, fordi dette blir et offisielt papir på bruddet. Din eks må også melde flytting, slik at dette blir registrert hos folkeregiskteret. Dette blir den datoen du har rett på stønader fra. De stønadene du kan ha rett på som enslig forsørger, er; *overgangsstønad *stønad til barnepass *en ekstra barnetrygd *ekstra småbarnstillegg Om du har rett på alt dette, kommer an på alder til barnet og din inntekt. Ekstra barnetrygd har du alltid rett på. Anbefaler deg en time på NAV trygd. Du kan også søke kommunen om bostøtte, dersom du i dag, eller på siste ligning har lav inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå