Chiquita Bananas Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Jeg hadde en dårlig utbetaling forrige måned pga. 3 uker sommerferie og da jeg kom tilbake på jobb så kjente jeg at det kom ikke til å bli lett. Har en fysisk krevende jobb som ikke egner seg helt for gravide med bekkenplager - så jeg tenkte at uansett så måååå jeg holde ut denne måneden og helst jobbe litt ekstra for å få bra utbetaling itilfelle jeg må sykemelde meg neste måned. Regner NAV utifra siste utbetaling eller at jeg har 100 % stilling og hvor mange arbeidsdager man har i måneden ? Fordi sykepengene blir vel også grunnlaget for permisjonspenger ? Nå har jeg en bedre betalt jobb denne gangen og vil gjerne nyte fordelene med bedre utbetaling - og at jeg skal ha 12 måneder denne gangen....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 De får opplyst om stillingsprosent og timelønn og lager en dagsats basert på dette som skal gå opp i opp med det du har når du ikke har ferie. Så om du har en 100% stilling så er det dette du får sykepenger for. Hvordan en 100% stilling er fordelt på arbeidsdager har ingenting å si, de lager et dagsatssnitt uansett på timelønnx7,5t pr dag om du har full stilling.
Aprilmamma Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Da jeg ble sykmeldt i forrige svangerskap hadde jeg en stilling på ca 70%. Utover dette jobbet jeg ekstra, slik at jeg jobbet tilsammen 100%. Sykepengene ble beregnet utfra det jeg faktisk hadde tjent, dvs den faste stillingen pluss ekstrajobbingen. Så sykepengene tilsvarte at jeg jobbet 100%. I mitt tilfelle hadde jeg kun jobbet 3 mnd da jeg ble sykmeldt, og de tok gjennomsnittet av de 3 mnd. Dette ble grunnlaget for permisjonspengene.
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Det samme gjelder meg. Jeg har 75 % stilling og i forrige svangerskap jobbet jeg opp mot 100 % en tid før jeg begynte å slite med graviditeten. Dumme meg ba om å få jobbe litt mindre fram mor permisjonen...... Gikk jo glipp av masse penger, da! Denne gangen er jeg i samme situasjonen, har jobbet opp mot 110 % i hele sommer, og er nå 50% sykemeldt. Kommer mye bedre ut nå, økonomisk sett. Må jo fortsette med gradert evt hel sykemelding frem til fødsel, da, slik at pengegrunnlaget holder seg... men så har jeg bekkenløsning med gangvansker så det er ikke så vanskelig å forsvare, egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå