Gå til innhold

Merkeklær til deg, og billigklær til barna......???+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som bruker masse penger på dyre klær til seg selv, og til barna handler de på sparkjøp og andre billig butikker? Fortjener ikke barna deres samme ting som dere? Så jævlig egoistisk!

Selv om de vokser fortjener de vel ikke noe dårligere enn deg selv? Har du noen garanti for at du ikke kan vokse i bredden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare for andre, men her får både sambo, barn , hund og jeg merkeklær/ting om det er ønsket.

Skrevet

Kan heller ikke svare for andre ,men vi handler også kunn det beste til barna !

Skrevet

Svarer bare for meg selv, men her får barna alt, setter til sider mine behov om nye klær og kjøper heller det beste til barna.

Ikke har vi dårlig råd heller, men har selv aldri hatt behov for dyre merkeklær eller lignende!

Barna får i alle fall alt de trenger og mere til;o)

Skrevet

Mannen min og jeg tjener godt over en million i året, men vi har ingen behov for merkeklær. Verken voksne eller barn. Kjøpte brukt vogn og kjøper de fleste klærne til gutten min på billigbutikker. Tror ikke han blir ødelagt av det, nei.

Skrevet

Hos oss kjøper vi billige klær til alle, men jeg forstår at andre kjøper billigere klær til ungene enn seg selv. Ungene bruker kanskje klærne noen mnd mens de voksne har de i mange år.

Skrevet

Merkeklær til ungene og ikke til meg selv og mannen... Grunnen er at det jeg kjøper til den eldste også blir brukt av nestemann og deretter så går det som er pent til venninner med småjenter...

Skrevet

Jøje meg for en tåpelig diskusjon! Tror dere at dere er bedre foreldre om barna får merkeklær? Ja, ja da skal dere få noen overraskelser framover.... Dere kommer bare til å få noen bortsjemte, snobbete

unger som mobber andre. Kom ikke igjen om ti år og si at barna ikke er takknemlige. Dere har lagt lista selv.

Fjolleri!

Skrevet

Jeg ser da absolutt ikke på meg selv som en bedre mor for at jeg kjøper merkeklær til datteren min. Finner det hoderystende om noen gjør det jeg da men..

Det har seg slik at jeg kjøper det jeg har lyst å kjøpe her i husholdningen, billig eller dyrt. Om det er en molo heldress til 400kr til jenta eller en cordbukse på hm til 79kr bryr jeg meg fint lite med.

Jeg kjøper det jeg liker å kle megselv i, og resten av familien, bikkja inkludert.

Ikke har jeg dårlig samvittighet heller, for jeg bruker ikke penger jeg ikke har, tøy jeg vil spare til nestemann sparer jeg og alt annet tøy gir jeg vekk direkte til krisesenteret og til barnehjem i russland.

Til russland sender jeg i tillegg voksenklær, sengetøy, håndduker, leker og masse annet.

Og når det angår utakknemlige barn, min datter takker alltid for det hun får, og hun setter pris på det hun har. Det har ikke bare med mengden saker et barn har, det har litt med hva vi som foreldre innprenter i barna våre med.

Skrevet

Tja, kansje fordi barna vokser så fort ut av klærne??????

Det gjør ikke jeg, men kjøper en lett blanding, har funnet fine ting til meg selv og ongene på sparkjøp jeg, som jeg har fått masse skryt for.:-) sånnt er kjekt.

kjøper gjerne litt dyrere yttertøy. Gutten i huset sliter ut alt av klær, uansett hva det har kostet, da må jeg kjøpe mer til han, blir dyrt i lengden det med merkeklær. Bor heldigvis på en plass hvor det ikke er særlig merke-press på barna.

Bare teit å kjøper dyre klær for å imponere naboene.........

Skrevet

Noen merkeklær er bra, mens andre ikke har noen bedre kvalitet enn billigere klær. Å betale ekstra for merkeklær til unger bare fordi de er kule eller har et tøft merke ser jeg ikke noe poeng i. Når de blir så store at de har egne meninger om klær kan det heller bli aktuelt, men foreløpig ser jeg ikke noe poeng i det. Når det kommer til min mann og meg selv så har nok vi et relativt lavt klesbydsjett vi også, men noen merkeklær finnes det innimellom. Jeg ser ikke problemet med det. Ungene kommer nok til å kreve sitt av merkeklær når de kommer i tennårene, om ikke før.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om merker, jeg kjøper ting som er best i test osv, hører hva andre erfarer om tingene. For eksempel trenger ikke Ecco vonterstøvel til 800 spenn være det beste for mine barn. Har prøvd de ett år til eldste mann, de bar kalde og tok inn vann. Derimot en vinterstøvel til 249 kroner på OBS holdt beina tørre og varme en hel vinter.

Jeg har ingen ting som heter Gucci eller Prada i mitt skap heller. Kommer jeg aldri til å kjøpe. Det er jo bare stygge klær!!!!

Skrevet

Nå kjøper jeg aldri klær til meg selv men... Kjøper mye på salg til ungene, billige klær også. Grunnen er jo fordi barn forbruker mer klær. Med to barn i tidlig skolealder har jeg lært meg til at klærne ikke varer så lenge, fort blir fulle av flekker som ikke går vekk osv. Da har jeg heller mye og billige klær enn lite og dyrt.

Skrevet

Handler ikke merkeklær i det hele tatt vi da..

Men ang å kjøpte "dyre" klær til seg seg selv og billige til ungene... Skjønner dere ikke det da? Hva er vitsen med å kjøpe dyre klær til ungene når de vokser så fort?? Dessuten er de ute og leker og herjer, så klærne bllir fort ødelagte og stygge.. Da er det jo dumt om man har brukt masse penger på dem.. Hvis de ikke kostet så mye, så har man da kanskje råd til å kjøpe nye!!!!

Når ungene blir større, da er det jo bedre å kjøpe merkeklær, da passer de lengre, og blir ikke så fort ødelagte.. Men ikke når de er så småe..

Skrevet

Jeg er ferdig å vokse og kan bruke klærne i mange år. Dessuten har jeg ikke for vane å grise med maten eller krype rundt på knærne i sandkassen;-p

Skrevet

Jeg kjøper de klærne jeg vil, siden jeg kun handler en gang i året omtrent til meg selv så bryr jeg meg ikke om jeg koster på meg noe ekstra, dessuten synes jeg barneklær på h&m osv er veldig fine og siden de vokser så fort ut av de osv så gidder jeg ikke bruke masse penger på merkeklær... Kan heller gjøre det når de blir store og tar vare på klærne sine og ikke vokser ut av de så fort...

Skrevet

HI skriver at man ikke har noe garanti for at ikke selv vokser i bredden, å det er så klart sant at den muligheten er der. Men det vi har en garanti for,det er at barna vokser,å det fort!

Så vi kjøper heller "ordentlige" klær til oss,vil ikke skrive merkeklær,for det går nå mest på postordre og hennes og mauritz for oss også.

Jenta mi har det kjempebra i gode,myke ARVA klær hun,iallefall til hun blir så stor at hun begynner å bry seg :)

Skrevet

Jøje meg, sier jeg bare, for et overskuddsfenomen...........at dette blir diskutert asså.....

Skrevet

Kjøper ikke merkeklær verken til meg eller barna. Hvis jeg da ikke kommer over noe helt tilfeldig på loppis. Det er totalt bortkastede penger bare for et merke som ikke er verdt noen ting.

Kvaliteten er ofte den samme, mange merkeklær er faktisk laget på de samme fabrikkene som de billige merkene.

Hvis ungene mine når de blir eldre kommer hjem å forteller at de blir mobbet fordi de ikke har merkeklær skal jeg vurdere tanken å handle inn et plagg eller to til dem ( skoleuniform )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...