Gå til innhold

59-åring fikk trillinger...etisk riktig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er fryktelig egoistisk rett og slett..

Pleier ikke å henge meg opp i hvor gamle folk er når de får barn, men man MÅ nesten sette grensen et sted.

Skrevet

jeg er enig...disse barna blir alene trolig allerede når de er tenåringer...nå sies det ikke noe om en far her, men han vil vel gjerne være på alder med denne damen hvis det finnes en mann. veldig egoistisk, spør du meg...

Skrevet

Nei det er den tiden man skal nyte med barnebarna,ikke med sine egne spedbarn.

Men synes det er rart mannfolka ikke blir brakt opp i diskusjoner når de får barn i den alderen..er jo flust av mannfolk som får barn i den alderen.

Skrevet

Det er vanskelig å nyte barnebarna om en ikke har barn ...

Har ikke lest artikkelen men på prinsipielt grunnlag synes jeg folk må få barn når de vil.

Ja, det er nokså gammelt, og jeg hadde aldri i verden gjort det selv ... men når jeg samtidig ser på min mor som er 58 så hadde jo hun vært i god stand til å ta seg av barn i mange år fremover.

At de ikke har lenge igjen ... tja, det har man jo ingen garanti for uansett. Barn kan miste foreldre i 30-åra også de.

Så jeg mener det er mye mer etisk forsvarlig at en "gammel" mor får barn enn at alvorlig syke mødre, mødre med rusproblemer, eller andre mødre som kommer til å ha problemer med å gi barnet en god og trygg oppvekst får barn.

Disse barna kan da ha det gulle godt de. Hun er sikkert kjempeflink til å sørge for alt barna trenger både av materielle ting og av kjærlighet. Så det der får bli opp til hver enkelt.

Enn om hun hadde adoptert skikkelig vanskeligstilte barn ... hadde det vært etisk forkastelig av henne å ta til seg dem og gi dem et godt liv den tiden hun lever (som godt kan vært 30 år til for alt vi vet)???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...