Gå til innhold

Gravid igjen etter MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge bør man vente med å prøve på nytt etter en MA?

Snart 2 uker siden jeg fikk den fryktlige beskjeden om att det ikke var noen hjerteaktivitet lenger i 11e uke... Vil så gjerne prøve igjen!

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej

Usch, det där e det värsta besked man kan få!! Jag hade en MA i uke 12 før 5 uker siden, vi började ha sex exakt 2 uker etter ingrepet!! Läkaren sa att vi skulle vänta tills jag slutat blöda så var det bara att starta prosjektet igen..

Hopas det går bra med dej/er.

Kram

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Går bedre nå ja, men det var en forferdelig beskjed å få så nære de 12 ukene som jeg trodde jeg skulle komme over..

Jeg ser nedenfor her att du har vært på flere kontroller etter MA?

Må man det= jeg har ikke fått noen beskjed att jeg må til noen etter-kontroll?

Skrevet

Det är bra att det går bättre.. e en tuff period och man måste bara låta sej själv va lessen, arg, besviken mm bara få utløp før alla tankar man har oansett om de är rationella eller inte!

Ang efterkontroll så ville jag veta att allt var som det ska plus att jag hade endel frågor ang eggløsning mm. Fick henvisning av min fastlege och var hos smedstagynekologene. Denna kontrollen va gratis och jag har fått veta att allt ser helt fint ut, va lite blod kvar där inne men det va inge att tänka på.

MEN tror inte det e vanligt med ettekontroller nej å det e absolut inget man måste om man inte önskar det!

Idag har det gått 5 v å 3 dagar sedan jag hade min utskrapning å idag testade jag neg på graviditetstesten før førsta gång=) sååå äntligen kan vi bli gravida igen.. jiiipppiii..

Lycka till Kaisa och ta gärna kontakt igen om du undrar på nått eller bara viill "prata"=)

Kram

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en MA i uke 10 i april.. fikk beskjed med legene om å vente 1 mens, men vi ville begynne å prøve igjen med en gang... så begynte når blødningen hadde stoppet! Tok 4 pp før jeg ble gravid igjen og er nå i min 8 uke!

Er en fryktelig beskjed å få... og behovet for å bli gravid igjen er ofte veldig stort... spesielt med det samme! Det gikk heldigvis lettere for hver dag og uke som gikk!

Jeg var også på etterkontroll på Ullevåll, men det var på grunn av at jeg hadde smerter...så de var redd for at der skulle være noe igjen der. Om du ikke har hatt vondt og alt føles som vanlig så er det ingen grunn for etterkontroll det er ikke vanlig fikk jeg beskjed om.

Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd igjen når du føler deg klar for det.. var mange som mistet i MA i den tiden jeg mistet og noen ble gravide før de fikk mens igjen..det sies jo at man er ekstra fruktbar rett etter man har mistet! :)

Lykke til!...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...