Trollmora Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 I år er det skikkelig epleår. Så langt har det vel ramlet ned 5-7 kg og ennå er de ikke modne. Jeg bare gleder meg til naboen skal på sin årlige tur til frukt og bærpresseriet for den eplemosten vi får der er helt utrolig nydelig god:o)
Mariamin Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Åhh, det er så deilig med med eplemost... Også så mange gode ting man kan lage ut av epler... Mmmm, skulle ønske jeg hadde eget epletre.. Min søster har, så jeg får gå litt på epleslang der:-)
frøydis m/ 4 Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Eplemost er nydelig! Jeg har naboer med maaaaaange epletrær, så der får vi av og til tilbud om å plukke...... Jippi for greie naboer!!!
ventos Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Vi har to epletrær, og jeg har brukt eplene flittig i høst.... Både eplekaker og så har jeg laget eplemos (til tilslørte bondepiker:-)) Nam nam..
Maud Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Her drysser det forsvinnende lite. All eplemosten og alle kakene jeg skulle bake glimrer med sitt fravær... Vi har seks epletrær, et plommetre, et morelltre og et kirsebærtre. Gevinst? 11 epler tror jeg det blir, ingen plommer, maaange kirsebær (som vi ikke bruker) og en del moreller som fuglene koste seg med mens vi var på ferie. Mange av trærne er omtrent 100 år og ble veldig hardt beskåret rett før vi kjøpte. Det gjenstår å se om den enorme frukthøsten vi ble forespeilet kommer neste år eller året etter ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå