Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Her blir det bare rot og tull, og han får ikke så mye i seg... Han er så trøtt og sliten etter barnehagen i tillegg, så bare det å få han til å sitte nogenlunde rolig i stolen sin er litt av en prøve. Men, han spiser en stor porsjon grøt med banan både til frokost og kveldsmat, brødskive og en youghurt til lunsj og en youghurt før middag.
Mandragora Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Jenta vår på 18 mnd spiser vanligvis greit med middag, men det er veldig opp og ned. Var veldig bekymra i hele sommer når hun knapt spiste noe iløpet av hele dagen, men snakka med helsestasjon, lege og de ansatte i barnehagen - og de forsikra meg med om at spiser de ikke så har de ikke matlyst. Har jo selvølgelig noe med hva hun får til middag, får hun det hun liker best går det ned på høykant. Vi begynte å gjøre frokost og lunch litt mer spennende etter å ha lest noe tips her, legge med fiskekake, fiskepudding, druer, nektarin, banan, karbonade, skinkebiter etc. Hiver seg over matboksen! Så gi han litt tid, det kommer seg skal du se Det hender jo at ikke vi har så stor matlyst innimellom også. Høres iallefall ut som han får i seg nok mat ellers om dagen! Lykke til!
msola Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Jeg tenker som så at det viktigste er total mengde de får i seg i løpet av en dag. Noen ganger spiser han i bhg. rett før han hentes, og da er det ikke alltid middagen går ned på høykant. MEN da er det gjerne masse skiver til kveldsmat. (min gutt er 18 mnd).
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 9. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2008 Jeg også ser på den totale mengden, og da tror jeg han får i seg nok. De får ikke middag i barnehagen, så det som bekymrer meg at han ikke "blir vant" til å spise middag siden han som regel bare tuller bort hele måltidet. Men, på en annen side kanskje han blir mer glad i middag når han blir litt eldre? Takk for svar alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå