oopsidaisy:-) Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 mannen min har sønnen sin annenhver helg,betaler barnebidrag,men er med å betaler de dyreste tingene.som feks ski,sykkel,sesongkort i slalombakken osv.. men får noen dager siden får han beskjed av biomor å betale 400 kr for noe fotball "gebyr" (husker ikke hva det heter). får hun har hatt så masse utgifter på han i det siste. Trodde han betalte barnebidrag for at hun skulle kunne betale feks slike ting!! har jeg missforstått da???det er jo selvsagt hun som får barnetrygda også.....skal ungen feks ha nye fotballsko,så er det det dyreste av det dyreste,ja er klart det blir en del utgifter da,men det kan hun jo til selv!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Samme som her, bidraget rekker tydligvis ikke langt... Her er det bare å sende ungene til oss med utslitte sko for eksempel, for da synes jo samboern min at det er for ille at de skal gå sånn, og kjøper selvfølgelig nye til dem... Samboern er en smule irritert, fordi han er rimelig observant, er en av de mannfolka som faktisk legger merke til det når du kjøper noe nytt(nytter ikke å si at en har brukt ting før her nei) Og når det gjelder det jeg kjøper så går det av min egen lønn, og ikke på bekostning av ungene, men når hun prioriterer nye klær til seg selv foran sko til ungene, så er det noe galt noe sted...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 slik er det her også, de kommer på besøk i shorts i høstværet, da må de få nye bukser da! De kommer på besøk i tøysko i snøværet, da må de få nye sko da! De kommer på besøk i regnværet i bare t-shirt, da må de få jakker da.. sånn er det stort sett bestandig, men aner ikke om det er for å demonstrere eller om det er ubevist handling fra mors side, men vi gir feks. beskjed om å sende med ytterjakker fordi vi skal ut på tur, de kommer uten... så jeg tenker mitt! Selvfølgelig skal far "bidra" med annet en bare barnebidraget , det er jo hans barn også ,men noen ganger så kan det bli litt i overkant synes jeg! Det gjelder nok mange der ute som har det slik!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Jeg tror ikke du har missforstått! Da har jeg det også i såfall! Barnebidraget er regnet ut fra hvor mye det koster å ha et barn per mnd (i følge statistisk sentralbyrå), dette blir så fordelt mellom foreldrene utifra samvær og inntekt. Mor mottar også barnetrygd fra staten, og når far er med og spleiser på de dyreste tingene, og i tillegg betaler bidraget og selvfølgelig de utgifter mens barnet er hos han så skal det holde. Akkurat samme problemstilling her, hvor biomor sender "regninger" på alskens greier som bidraget egentlig skal dekke (hun får tilogmed mer enn hun skal ha). Og da er det far som betaler ALLE større ting til barnet. Drit irriterende å stå på sidelinjen og være vitne til det syns jeg, vanskelig å ikke blande seg inn og se Nei hør nå her...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Så lenge mor er flink til å prioritere, eller så lenge mor prioriterer slik som far, så er det helt greit at mor forvalter fars økonomiske birag til barnas oppfostring. Men så lenge en ikke kan stole på henne, eller så lenge hun ikke er i stand til å foreta prioriteringer innenfor fornuftens område, da får en jo temmelig store problemer. Det er jo også et problem som det ikke går an for farå få gjort noe med, bortsett fra å nekte å bidra med noe utenom, og det vil jo gå utover ungene, og det er jo de færreste fedre villige til. Så her sitter mor igjen med temmelig stor makt over far og fars nye families lommebok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå