Gå til innhold

isofix/base??

November nurk, i Desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette to forskjellige ting??

En på barnas hus sa " Du må ha ganske ny bil for at den skal ha et isofix feste i din bil"

HVA?

Må jeg det damer. Fins det ikke noen vei uten om.

Hører folk annbefaller på det sterkeste å kjøpe med det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det.. men du trenger ikke ha isofix i bilen for å ha base!

Så du kan trygt kjøpe base! Det skal jeg og vi har ikke isofix. Det er bare en måte å feste basen på. Men du kan feste basen på biler uten isofix også

Skrevet

Det finnes flere typer baser - en type fester man med isofix (som er "kroker" i setet), en annen type base festes med belte.

Maxicosi Cabriofix leveres feks med to typer baser - Easybase som festes med belte og Easyfix som festes med isofix eller belte.

Skrevet

jeg har kjøpt base til maxi cosi cabriofix sete, og det kan festes med både isofix (et type feste nyere biler har) og bilens sikkerhetssele...Du kan mao. trygt kjøpe maxi cosi sin base og feste den med selen:)

Skrevet

Det stemmer det, at det er kun nyere biler som har isofix. Det varierer litt fra merke til merke om basen kan festes med isofix, belte eller begge deler. Acta Graco kan f.eks bare festes med belte mens MaxiCosi har en base som kan festes med begge deler. Vi syns begge deler-løsningen var genial siden vi ikke har isofix i bilen nå, men antageligvis kommer til å kjøpe nyere bil snart.

Men bare spør i butikken når du er der, dette kan de :)

Skrevet

ja får vel høre igjen

Recaro bla da som ikke har to løsninger på dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...