Gå til innhold

Hvor mye trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 uker på vei med nr 2 og det er lite tid til trening bortsett fra sykling til og fra jobb (5 km hver vei). Forrige svangerskap gikk jeg på yoga og trente aerobic, men det kan jeg bare glemme nå... Hva med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på dagsformen. De første 10-12 uklene var jeg så trøtt + at det var ferie så da ble det nada.

Nå har det tatt seg opp igjen, så jeg går tur på 3-6 km hvertfall 3-4 ganger i uken,( har noen udefinerbare bekkensmerter, så går rolig og med små skritt da)

Pluss at jeg trener styrke på treningsstudio. Rundt 20 øvelser, så det er en god treningsøkt på 1-1.5 time. Pleier å prøve å få det til 2-3 g pr uke. Av og til deler jeg det opp slik at det blir litt trening hver dag, feks beina ene dagen, armer ene, rygg/mage ene osv.. Sykler, evt går litt her også på tredemølle.

I morgen begynner jeg på gravidsvømming, så da blir det det hver onsdag og på mandag begynner jeg på yoga.

Så jeg føler hvertfall at jeg gjør mitt for å holde kroppen sterk og frisk gjennom svangerskapet, selv om jeg sliter endel med bekkenet/beina til tider.

Skrevet

Så bra at dere holder dere i form! Det har dere igjen for på ALLE måter.

Jeg selv trener kanskje 3 ganger pr uke. Litt jogging, sykling på ergometersykkel, gåturer og styrketrening. Vi er jo utrolig priviligerte når vi kan trene nesten som vanlig, selv om vi er gravide! Jeg er glad for hver dag jeg kan gjennomføre en treningsøkt. Det er så utrolig deilig å komme hjem til sofaen etter en god treningsøkt og en deilig varm dusj. Alle tunge tanker og småe "vondter" blir helt borte!

Lykke til videre dere - med både svangerskap og treningsglede!

Skrevet

jeg trener 3 ganger i uken på treningssenter. spinning eller styrke. er 26 uker på vei

Skrevet

Ingenting...

I begynnelsen fordi jeg var så sinnsykt kvalm og uggen. Nå pga at jeg fortsatt ikke er veldig i form + at jeg har fått beskjed om ikke å trene/ ta det helt med ro pga komplikasjoner. Hender jeg går meg en rolig og liten tur hvis formen tilater det.

Gravid med nr 2 i uke 17.

Første gang trente jeg hele svangerskapet, dvs bare gikk de siste to månedene da.

Skrevet

Svømmer en gang pr uke (skulle gjerne svømt hver dag, men har ikke anledning til det). Ellers går jeg turer med hunden. Trener mye mindre enn jeg burde og skulle ønske, men er rett og slett ikke bra nok til mer.

Skrevet

Jeg trener på trenngssenter ca to ganger i uka.da trener jeg enten spinning,aerobik uten hopp og lett styrketrening

Trener også svømming en eller to ganger i uka.Svømmer da 1000meter 30 minutter.+ tøye øvelser.

Går ofte tur med familien i helgene.men det er mest kos,med kakao og kjeks

Jeg tør ikke sykle ute er redd for å dette av sykkeln.Så sykkel får vente til neste vår.

Jeg kjører ikke bil så det blir endel gåing. Skjønner ikke hvorfor jeg går opp så fort og mye i vekt.jeg har et sundt kosthold.

Skrevet

jeg er 28 uker på vei. de første 2-3 månedene var jeg kvalm og trøtt og orka ingenting. Så begynte jeg å gå turer så ofte som mulig og i sommer gikk jeg fjellturer og trente litt magedans og aerobic. Har nå vært dårlig og har ikke trent på to uker. Men ellers så blir jeg veldig skeptisk:Hvordan kan dere trene 3-4 ganger i uka?? Jobber dere ikke. Selv jobber jeg 8-9 timer daglig(lærer) og er helt ferdig når jeg kommer hjem- rett og slett sliten. Jobber dere virkelig 8-9 timer dere også, eller, i tillegg til å trene så mye?

Skrevet

Jeg jobber 62% natt og har derfor friperioder innimellom. Jobber kanskje 2 netter, så 2 fri, så 2 netter, så kanskje 7-9 dager fri.

Trener som regel ikke de dagene jeg har gått av nattevakt og skal på igjen. Gjør jeg det har jeg som regel ungene med og lev de i barnepassen den tiden det tar

Skrevet

Ingenting, bortsett fra noen spaserturer av og til. Rett og slett fordi jeg blir så fort sliten under føttene. Etter en dag på jobb med mye att og fram, så klarer jeg ikke bruke føttene så mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...