Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Fikk telefon fra barnehage. De har kontaktet PPT, og bedt om råd ang. mine tvillinger. Evt. utredning. I beste fall ville det dreie seg om dårlig oppdragelse (hun ordla seg ikke sånn, men mente det), og i verste fall har barna mine atferdsproblemer som ikke kommer til å gi seg uten hjelp. De er ganske hysteriske, barna mine, sliter med dem selv. De skriker, hyler, slår og biter for å få viljen sin, gir seg aaaldri. Har dessverre vært rask med å gi opp, men de er helt umulige. Nå sa hun at dette gjorde de for å hjelpe meg/barna mine, men jeg er livredd for at de skal ta dem bort fra meg fordi jeg er en dårlig mor. Erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Har ikke erfaringer med dette. Men tenker når jeg leser dette at de er ikkee for at de tar barna fra deg.. PPT er jo for å hjelpe til. og viss de tar en utredning av deg og barna er de sånn at de kan hjelpe deg. og kunne følge opp barna dine. ta i mot denne hjelpen.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Nei, du sliter nok ikke. Du vil endelig få hjelp for det du ikke makter med barna selv:) Der finnes kurs for foreldre med barn med adferdsvansker. En bok jeg vil anbefale, er "de utrolige årene" av Webster-Stratton. Dette er en bok brukt i et kurs i regi av familiehus, og BUP.
Dublin Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Skal ikke si så altfor mye for jeg vet ikke så mye om det. Men PPT er kjent for å kunne være til stor hjelp for mange. Det er ikke noe nedelag å ta imot hjelp fra PPT. De tar ikke fra deg barna! Det er foressten mange kjempeflinke foreldre som gjør alt riktig som har barn med adferdsproblemer. Du skal ikke ta dette som kritikk av dine evner som mor! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 PPT er til for å hjelpe deg og barna dine! Ta det helt med ro. Det er veldig mange som må ha hjelp fra PPT, så du er ikke alene om det og det er heller ikke en ting som er "uglesett" om du skulle være redd for det. Mange barn som sliter med språk blir fanget opp tidlig av PPT gjennom barnehagen for at barna ikke skal lide senere. Det samme gjelder dine barn, det er for at de skal få hjelp og ekstra støtte. Det er superlurt at dere er åpne for tilbudet og spør om alt dere lurer på. Dette vil jeg tro og håper er til god nytte for deg og dine barn senere:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #6 Skrevet 8. september 2008 Barna dine er nok de som sliter mest, negativ oppførsel tar på også for de som selv utøver den. Nå får både de og du hjelp, så dette skal nok gå bare bra.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2008 #7 Skrevet 8. september 2008 Synes du at du er en dårlig mor? PPT er uansett ikke det samme som barnevernet. Pedagogisk-Psykologisk-Tjeneste er der for å utrede og sette inn tiltak om nødvendig. Dersom både du og barnehagen sliter med barna dine høres det jo helt klart ut for at det er behov for hjelp. Jeg reagerer imidlertid litt på at barnehagen har kontaktet PPT uten å snakke med deg først. Har du avvist behov for dette tidligere? Hvis barna dine er som du beskriver ville jeg vurdert deg som mindre oppegående dersom du avviste hjelp, for det høres det jo helt klart ut for at du trenger. Hverken du eller barna dine kan ha det noe bra slik situasjonen er i dag. Vær åpen og imøtekommende og ta i mot den hjelpen du kan få. Det største problemet med PPT er faktisk at det kan være vanskelig å få hjelp fra dem....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Hei hei. Takk for svar alle. Jeg har ikke avvist noe hjelp nei, og det samtalen gikk ut på var at de ønsket å vite om det var greit at PPT ble kontaktet. Jeg har alltid følt meg som en dårlig mor, siden barna mine er helt ute av kontroll. Men jeg er så redd at de kommer til å avgjøre at jeg er så dårlig til å oppdra barna mine, at det er bedre å sette dem i fosterhjem. Har ADD selv, og har vært mye i kontakt med PPT, og har bare positiv erfaring, og det de er opptatt av, er om dette har gått i arv. Har nettopp vært i møte med PPT og barnehagen, og blitt enige om at de skal få observere barna mine en stund. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå