Jenny-penny Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Torsdag er det besteforeldre dag i barnehagen til snuppa. I fjor kom pappa'n min til stor stas, da synes jeg innmari synd på de barna som stod det alene uten besteforeldre på besøk. I år kan ikke pappa pga forretningsreise, svigers bor i Bergen og mamma har prolaps i ryggen og ligger rett ut hjemme. Vil ikke at jenta mi skal stå der å føle seg alene når alle andre besteforeldre kommer. Har ingen andre jeg kan spørre, og både mannen og jeg MÅ jobbe.. Synes dette er virkelig trist! Hjerte-sukk ..
MintCondition Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 For en utrolig merkelig ting å ha i en bhg?? Besteforeldre-dag liksom...det LYSER jo at det kommer til å bli trist for mange det der...
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 det dummeste med besteforeldre kaffe hos oss er at det er fra kl 15 til 16.... besteforeldre jobber jo de også... mange i alle fall....
Gjest Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Ååå nei så trist.. Skjønner godt at du får litt vondt i hjertet ditt da ja, har selv fått klump i halsen når jeg har sett unger alene på juleverksted for eks. MEN, du kan jo trøste deg med at de ansatte ser ut til å ta veldig godt vare på de barna som blir alene, og andre foreldre bryr seg jo også Jeg har goood plass til et barn til på mitt fang i sånne situasjoner hvertfall og det er jeg sikker på at det er andre som har også! Synes det er litt rart at de har en dag for besteforeldre sånn, det er jo mange barn som ikke har besteforeldre. Hadde vært bedre med familiedag da
Minnie Mom Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 Synes også det var en rar ting, har jeg aldri hørt om. De fleste besteforeldre er jo i full jobb, ihvertfall er våre foreldre det. Stakkars jenta di. Men det er sikkert flere som ikke får følge av besteforeldre? Kan du ikke prate med bhg om dette på forhånd?
Jenny-penny Skrevet 8. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2008 Det er i tillegg fr 14-15.30... Besteforeldre generasjonen er sjelden pensjonister nei.
Jenny-penny Skrevet 8. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2008 Jeg må jo forklare situasjonen for personalet, men siden hun nå går på stor avdeling er det mye for de på en slik dag (sang oppvisning, loddsalg og kaker og kaffe.) Alt dette arrangerer jo de.. Hadde det vært foreldre fest hadde noen av andre foreldre tatt seg av henne. Men ingen av besteforeldr kjenner til andre enn deres egne barnebarn..
Koala *g07* Skrevet 8. september 2008 #8 Skrevet 8. september 2008 Aldri hørt om slik dag jeg. Men må si meg enig i at finnes de som ikke har besteforeldre. Og ja de fleste besteforeldre i dag jobber jo. Så merkelig at de har konkret besteforeldredag, burde heller vært noe mer generelt. Trist med slik, skjønner hva du mener.
Jenny-penny Skrevet 8. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2008 Hadde tidspunktt vært litt senere kunne en av mine søsken kommet etter jobb.. Uff, vanskelig å forklare en 3,5 åring dette. De skaper forventninger til en slik dag i barnehagen også..
Tøysetipp Skrevet 8. september 2008 #10 Skrevet 8. september 2008 Uffeda vennen.. Kan noen av brødrene dine da? Noen i din svigerfamilie? Jeg synes ikke noe om sånne konkrete dager hvor det er forebeholdt en enkelt gruppe. Det er ganske diskriminerende- og opprivende for de som ikke har sine besteforeldre. Usj, nei det synes jeg dere burde si i fra til bhg om. Klemmer fra meg (til et vondt mammahjerte)
max32 Skrevet 8. september 2008 #11 Skrevet 8. september 2008 Ikke en god nabo, en i fam som kan komme? Kan ikke du eller din mann prøve å snike dere avgårde litt før? Vi har hatt besteforeldrekaffe i bhg der jeg jobber. Og har bare fått positive tilbakemeldinger. Vi har det 1 gang i året. Men vi gir bedskjed om at dersom ikke noen av besteforeldrene kan komme, er det greit hvis en annen kommer. Du kan jo prøve å forklare det for din datter, kansje hun skjønner det.
Jenny-penny Skrevet 8. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2008 Desverre har vi ingen andre å spørre, og i jobbene vi har e det ikke mulig å gå før.. Får bruke de nærmeste dagene på å forberede henne, så blir det kanskje lettere. Det blir ihvertfall en veldig kosekveld he hjemme etterpå!
Gjest Skrevet 9. september 2008 #13 Skrevet 9. september 2008 Dette er en vanlig ting å ha i barnehagene her vi bor. Er 1 gang i året, og man får lang tid til å forbrede seg på denne dagen. Det er samme hvem man har med seg, en bestemor,bestefar, tante, onkel, pappa, mamma eller nabo. Det er jo for at barnet skal få vise frem hvor de holder hus hele dagen. Hadde jeg ikke fått noen til å dra denne dagen med jenten min hadde jeg tatt meg fri selv. Jeg setter jenten min før jobben, og hadde fått gjort alt for å ta fri, avspassering eller en feriedag. Dette må da kunne være mulig for en av foreldrene syns jeg. Hvlke jobber har dere som aldri kan ta dere fri? Hvis det er kort varsel kan jeg skjønne det, men burde være mulig å løse syns jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå