Gå til innhold

hvordan var dere i barselperioden?


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg kom nettopp hjem fra sykehuset..med min lille noah:)er jo så lykkelig..men kjenner jeg tåler ingenting..er kjempe sentimental..vil ikke grine heller for da blir d bare verre..for da lar jeg meg synke ned hvis dere forstår..men i kveld kom tårene..liker ikke å ikke ha kontroll på følelsene mine..vet d er normalt..men likevel..

hadde dere d sånn dne første tiden¨?å når ble d bedre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA!!!

Jeg var værre nå enn med førstemann faktisk. Tårene kom/kommer helt ukontrollert.

Det er helt naturlig!!! Og det værste du gjør er å holde det igjen. Så la tårene komme. Tenk for en forandring i livet ditt da.

Man blir litt sliten av det ja..spesielt hvis du vil gråte når det er gjester hos dere. Men de forstår det da <3

Vi hadde folk heeeele tiden..det var litt too much til tider.

 

Hender de plutselig kommer i blandt nå også, etter 1 mnd, men det kan jo være fordi samboeren min har reist ut og blir borte 1 mnd. Så jeg er alene med den nyfødte og en aktiv 3åring.

Så etter 3 uker gir det seg nok. Sikkert forskjellig fra person til person. Går seg nok til skal du se.

 

GRATULERER SÅ MYE!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg er sårbar, og at det skal lite til for å "velte" meg. Jeg overdriver og vet jo selv at det er pga hormonene, men når man først sitter der og griner så hjelper det rent lite. Med alt det snakket om fødselsdepresjon tenker jeg på at det kan være det også, noe som ikke akkurat gjør det noe bedre.

 

Men mest av alt så er jeg jo veldig fornøyd, og ler av meg selv i ettertid... Håper hormonene skal stabilisere seg snart... Noen som vet når vi er i vanlig gjenge igjen? Det er nå tre og en halv uke siden jeg fødte...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en liten fødsels depresjon med nr 1..å den der vil jeg aldri ha igjen..men d tror jeg ikke kommer til ¨å skje igjen da..er mye mer trygg på meg selv nå ,å d var jeg med nr 2 og..

d jeg merker jeg er sentimental for ..er når jeg ser bilder av de andre ungene når de var nyfødt..hvor fort tiden går..å tenker på at dette nurket har vært i magen min,å nå skal han ikke gi meg de sparkene mer..når jeg ser på han så er han så perfekt at jeg må bare grine av d og..d er så masse følelser her..

men jeg er jo lykkelig da..å har d godt..men kjenner d er litt stress når tårerne tar overkontroll..

men men..d er en overgang d og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den føste uka etter at jeg kom hjem, gråt jeg masse!!1 Jeg var jo så sliten også, og følte jeg hadde vondt overalt, mye mer smertefult etter fødsel enn i svangerskapet, og mye mindre søvn hjelper ikke på tårene. Tre uker etter fødselen er alt mye bedre. Jeg gråt av alt jeg, bare noen kommenterte at babyen min var så liten og søt:) For jeg friket litt av at han var så liten og hjelpeløs, og det var nok til å vippe meg av pinnen. Men nå føler jeg meg mye mer rustet, og takler at han gråter om jeg er ute å triller. I begynnelsen begynte jeg å gråte hver gang han gråt, men det endret seg etter en uke.

Stå på, -og husk, det er helt vanlig med barseltårer. Jeg prøvde ikke å holde igjen jeg, bara lot tårene strømme, spesielt når det var gode venner som var på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...