Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Er bare litt nyskjerrig.. Synes det er sinnsykt mange som skal ha planlagt keisersnitt, og jeg lurer egentlig bare på hvorfor.. Visste ikke at det var så vanlig som det virker som liksom;) Er det pga. komplikasjoner/angst/redsel? Nå er jeg førstegangsfødende, så jeg skal jo ha vanlig fødsel, gruer meg ikke til noe jeg ikke vet åssen kjennes ut liksom. Kansje verre senere når man har vært i gjennom en vaginal fødsel fra før.
jinte1983 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 jeg skal ha planlagt ks pga at ungen min sannsynligvis vil dø om jeg prøver vaginalt. har en sønn fra før, vannet gikk på morgenen før frokost og jeg drev på hele dagen selv. prøvde med tang, det gikk ikke... så tre forsøk med vakuum, men legen kunne ikke prøve fler, så da ble det hasteKS... da måtte de dra opp ungen igjen fra nedi der... og hadde jeg selv eller jeg og legen drivi på mer før vi tok ks, og da er det snakk om ti minutter, ville ikke sønnen min vært i live.... Etterpå fikk jeg tatt røntgen av bekkenet, og jeg er sinnsykt smal i bekkenåpningen... så må ha ks denne gangen, ikke snakk om noe annet fra legen sin side... Men ja, som du sier, det har blitt mer "vanlig" med ks, også når det ikke er nødvendig. mange jeg kjenner tror det er så lettvinnt og at man har bedre kontroll ved ks, men sannheten er jo at vaginalt er det eneste man har kontroll over, og komplikasjonene der er så og si ingen i forhold til ks... så gleder meg ikke akkurat, og min opplevelse sist er hundre ganger verre enn en vanlig vaginal, men tro meg, jeg ville født vaginalt om jeg kunne
Aget Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Heisan I utgangspkt skal jeg ta KS pga en tidligere hjørnegraviditet,der hjørnet av livmor til slutt ble fjernet.Dvs at jeg har en svakhet i livmor som gjør at jeg kanskje ikke vil tåle rier,og i værste fall få indre blødninger! Men nå fant de også ut at morkaken ligger foran åpnigen,noe som også kan gi kraftig bløndingsfare,derfor måtte jeg tatt KS likevel,men nå vil de ta det enda tidligere (37 fullgåtte uker) Skulle helst gjort dette på naturmåten,men sykehuset nekter! Har fått dato den 08.10.08,og det er jo ikke lenge til jeg får se den høyst ønskede sønnen vår,som også ble laget på sykehuset via IVF:) Vi har ventet på dette siden 2005,så dette blir spennede:)
mamma.til.perfekt.jentebaby :) Skrevet 8. september 2008 #4 Skrevet 8. september 2008 Jeg skal ta planlagt ks 1. oktober.. Dette er pga. sterk fødselsangst.. Er i utgangspunktet ikke no pyse, men jeg holdt selv på å dø når jeg ble født, fordi mamma hadde ekstremt trangt bekken, så jeg ble sittende fast.. Det endte med hastekeisersnitt 16 dager over termin, og da hadde jeg skrubbsår på albuer og knær, siden det nesten ikke var fostervann igjen.. Dette var en legetabbe, fordi mamma er bare 153 cm, så hun skulle i utganspunktet vært inne til røntgen av bekkenet, men det fikk hun altså ikke.. Så hun måtte til røntgen med rier og kraftige smerter.. Jeg er mye smalere enn mamma i kroppen, så sjansen er stor for at jeg har smalt bekken også.. Spesielt siden søsteren min, som er mye kraftigere enn både meg og mamma, også hadde for smalt bekken.. Så dette er nok kanskje en familiesvakhet.. Men saken er altså den at jeg har fått høre om den dramatiske fødselen min i alle år, og derfor er skrekken stor.. Forøvrig er jeg også førstegangsfødende...
mommy_87 Skrevet 8. september 2008 #5 Skrevet 8. september 2008 på grunn av fødselsangst.. er førstegangsfødende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå